سیاست ویژه سپاهان در نقل و انتقالات؛ جوان‌سازی

سیاست ویژه سپاهان در نقل و انتقالات؛ جوان‌سازی

پایگاه خبری فوتبالی - سپاهان به ترکتازی‌اش در بازار نقل و انتقالات ادامه می‌دهد. هر بازیکنی که مدنظر استقلال و پرسپولیس قرار می‌گیرد، کمتر از 48 ساعت بعد با پیراهن سپاهان عکس می‌اندازد و قرارداد می‌بندد.

به گزارش فوتبالی، مهمترین نکته درباره خریدهای سپاهان در این فصل، سن و سال پایین‌شان است. با قبول شایعات، سپاهان پول زیادی برای جذب این بازیکنان پرداخت کرده است ولی این هزینه، آینده این تیم اصفهانی را کاملا بیمه کرده و در آینده‌ای نه چندان دور، برخواهد گشت. سپاهان بابت محمد قربانی، یک میلیون دلار یعنی حدود 60 میلیارد تومان کاسب شد درحالیکه حدود 5 میلیارد برای جذبش به نساجی پرداخته بود.

* امین حزباوی

  یک مدافع میانی 21 ساله که فصل قبل را در السد و لیگ ستارگان قطر سپری کرده است. 

حزباوی همین حالا، یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های حضور در ترکیب اصلی تیم ملی است. قرارداد او با سپاهان 3 ساله است.

* محمدمهدی محبی

  یک وینگر چپ 24 ساله که فصل درخشانی را در رفسنجان سپری کرد. محبی زیرنظر نویدکیا، تبدیل به بازیکن بهتری شد و توانست نامش را سر زبان‌ها بیاندازد. او با قراردادی 2 ساله راهی سپاهان شده است.

* مهدی لیموچی

  یکی از کالاهای ارزشمند فصل نقل و انتقالات که ترجیح داد به جای حضور در پایتخت و بازی برای پرسپولیس و شنیدن ندای قلبش! راهی اصفهان شده و برای سپاهان بازی کند. لیموچی 24 ساله قراردادی 3 ساله با سپاهان امضا کرده است.

* جواد آقایی‌پور

  از پای میز مذاکره و توافق نهایی با استقلال، بلند شد و تصمیم گرفت راهی اصفهان شود تا پیراهن سپاهان را به تن کند. هنوز قرارداد این مهاجم 24 ساله به صورت رسمی اعلام نشده ولی بعید است او را فصل بعد در تیمی جز سپاهان ببینیم.

* احتمالی

  صالح حردانی: مدافع راست 25 ساله استقلال، گزینه اصلی سپاهان برای پر کردن جای خالی رامین رضاییان است. گفته می‌شود پیشنهاد نهایی استقلال، نصف پیشنهاد اولی سپاهان است.

  پدرام قاضی‌پور: مدافع چپ 25 ساله ملوان که در هجوم چپ پاها به انزلی، این تیم را ترک خواهد کرد و به عنوان جانشین زکی‌پور به اصفهان می‌رود تا برای سپاهان بازی کند.

* قبلی‌ها

  آریا یوسفی: بازیکنی که توسط مورایس در تمامی پست‌های دفاعی و هجومی به بازی گرفته شده و توانسته نمره قبولی بگیرد، تنها 22 سال دارد.

  رضا شکاری: یک بازیکن کاملا باتجربه که فصل قبل، بارها به کمک سپاهان آمد و تنها به دلایل غیرفوتبالی از فوتبال عقب می‌افتاد، فقط26 سال دارد.

  عیسی مرادی: 2 فصل قبل، نام خودش را با گلزنی به تراکتور در پیراهن سپاهان روی زبان‎‌ها انداخت. فصل قبل قرضی در شمس‌آذر بود و حالا برگشته درحالیکه 26 ساله است.

  محمدجواد حسین‌نژاد: این احتمال هست که او هم مانند محمد قربانی، اصفهان و سپاهان را به مقصد اروپا ترک کند درحالیکه تنها 21 سال دارد.

  اسماعیل قلی‌زاده: کاپیتان سابق تیم ملی نوجوانان و حالا جوانان که 18 ساله است. او زیرنظر مورایس قطعا ستاره ویژه‌ای در لیگ بیست و چهارم خواهد شد.

* ویژه

  رضا اسدی و محمد کریمی که جزو مهره‌های بی‌جانشین سپاهان محسوب می‌شوند، هر دو 28 ساله هستند که برای یک بازیکن در فوتبال ایران، سن پایینی است. نگاهی به مردان کلیدی استقلال (حسینی و چشمی) و پرسپولیس (عالیشاه و آل کثیر) و سن و سال‌شان، نشان می‌دهد 28 سالگی چقدر سن کمی است.

5390