گزارش سایت اینتر درباره مهدی طارمی؛ ماجراجویی‌های سندباد ادامه دارد!

گزارش سایت اینتر درباره مهدی طارمی؛ ماجراجویی‌های سندباد ادامه دارد!

پایگاه خبری فوتبالی- سایت باشگاه اینتر گزارشی درباره خرید جدید این تیم یعنی مهدی طارمی منتشر کرده است.

به گزارش فوتبالی، بالاخره اتفاقی که فوتبالدوستان ایرانی و طرفداران اینتر منتظرش بودند امروز رخ داد و مهدی طارمی ستاره تیم ملی ایران به تیم قهرمان سری آ در فصل گذشته پیوست. زمزمه‌های این انتقال از زمستان به گوش می‌رسید و در نهایت طارمی پس از 4 فصل بازی برای پورتو این شهر را به مقصد میلان و باشگاه اینتر ترک کرد. 

سایت باشگاه اینتر امروز و بعد از اعلام خبر جذب مهدی طارمی گزارشی درباره زندگی او و مسیری که او برای رسیدن به اینتر طی کرده است منشتر کرد. در این گزارش جذاب، روایت‌هایی خواندنی از محل تولد و زندگی طارمی هم وجود دارد که نشان می‌دهد او چه روزهای سختی را پشت سر گذاشته است. 

در این گزارش آمده است: کشوری باستانی، سرشار از تاریخ و جذابیت، که در آن مردمان، پادشاهی‌ها و امپراتوری‌های خارق‌العاده در طول هزاره‌ها آمده‌اند  و رفته‌اند و شب‌هایش مملو از شگفتی‌های فضای شرق و رویاهای ساکنان آن است. اینجا ایران، کشور مهدی طارمی، مهاجم جدید نراتزوری است.

طارمی در 27 تیر 1371 در بوشهر، شهری بندری مشرف به خلیج فارس به دنیا آمد. مهدی با الگو گرفتن از پدرش، عالیشاه، فوتبالیست حرفه‌ای بزرگی شد. روزهایش را با او می‌گذراند و وقتش را بین ماهیگیری دریایی و بازی با توپ تقسیم می‌کرد. مهدی درست مانند سندبادِ دریانورد، قهرمان یکی از داستان‌های عامیانه هزار و یک شب، در حالی که رویای ماجراهای شگفت انگیز و فوتبالیست شدن را در سر می پروراند به دریا نگاه می‌کرد.

در 10 سالگی در سال 1381 به تیم جوانان برق بوشهر پیوست و تا سال 1385 در آنجا ماند و بعد به ایرانجوان، بزرگ‌ترین باشگاه شهر خودش نقل مکان کرد. طارمی مهاجم جوانی بود که امیدوار بود به سطح بُت‌هایش برسد و منبع الهام او فنومنو رونالدو (رونالدوی برزیلی) بود و علی دایی، مهاجم اسطوره‌ای ایران که 108 گل برای ایران به ثمر رساندند. 

در سال 2014 دایی که مربی پرسپولیس شده بود تصمیم گرفت مهدی را به پرسپولیس بیاورد. آن هم در حالی که طارمی هرگز برای تیمی واقعا درجه یک بازی نکرده بود. سپس کار طارمی اوج گرفت.

مهدی در مدت حضورش در تیم تهرانی در 112 بازی در 3 فصل و نیم 55 گل به ثمر رساند و دو بار قهرمان لیگ و یک بار قهرمان سوپرکاپ ایران شد دو بار عنوان بهترین گلزن را به دست آورد. این اعداد منجر به دور شدن از ایران شد. 

او در ژانویه 2018 با تیم قطری الغرافه قرارداد امضا کرد. در آنجا در کنار اسطوره نراتزوری وسلی اسنایدر بازی کرد که با او در سال 2019 جام ستارگان قطر را پیش از رفتن برای بزرگ‌ترین ماجراجویی خود به دست آورد. 

طارمی با  هواپیماییِ بزرگ پرتغال به این کشور رفت. ابتدا او یک سال را در ریو آوه گذراند و به عنوان بهترین گلزن لیگ برتر در فصل 2019/20 به پایان رسید و سپس به پورتو پیوست. مهدی با دراگون‌ها به قله‌های جدید و باورنکردنی رسید. در 4 فصل، او 91 گل به ثمر رساند و قهرمان لیگ، سوپرکاپ پرتغال (دو بار)، جام حذفی پرتغال (3 بار) و جام اتحادیه پرتغال شد. او همچنین اولین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا را در فصل 2020/21 انجام داد. تورنمنتی که در آن گلی یک ضربه «دوچرخه» مقابل چلسی به ثمر رساند و به لطف آن پایان فوق‌العاده، جایزه گل فصل یوفا را به دست آورد.

مهدی اولین ایرانی در تاریخ اینتر، تبدیل به چهره‌ای نمادین برای ایران شد و اولین بازی خود را در 11 ژوئن 2015 انجام داد. او در 85 بازی 50 گل برای کشورش به ثمر رساند که در جام جهانی 2018 و 2022 نماینده کشورش بود. قابل ذکر است که او در قطر مقابل انگلیس دو گل زد. تکنیک، شخصیت و میل به رویارویی با چالش‌های جدید، درست مانند سندباد دریانورد. ماجراجویی مهدی طارمی نراتزوری اکنون آغاز شده است.»

1359