بروسیا دورتموند به دنبال تقویت دو پست از خط دفاعی

بروسیا دورتموند به دنبال تقویت دو پست از خط دفاعی

پایگاه خبری فوتبالی- پس از خروج ۴ بازیکن از خط دفاعی دورتموند در سال گذشته، یعنی ایان ماتسن و نیکو شولتز در پست دفاع چپ، و متئو موری و توماس مونیه در پست دفاع راست، اکنون بروسیا دورتموند به دنبال راه حل جدیدی برای پرکردن خط دفاعی خود می‌گردد و نام چند مدافع از منچسترسیتی و خیرونا در لیست زنبورها دیده می‌شود. 

به گزارش فوتبالی، قیمت درخواستی چلسی برای ایان ماتسن به نسبت عملکرد او در دورتموند بسیار گران تلقی شد؛ همچنین عملکرد درخشان مدافع چپ تیم ملی ترکیه، فردی کادی اوغلو در مسابقات قهرمانی اروپا هم باعث خواهد شد تا این مدافع جوان با بودجه‌ی بروسیا جور در نیاید؛ بنابراین تنها ۲ گزینه در پست دفاع چپ وجود خواهد داشت. 

به گزارش روهر ناخریشتن، تام روته، مدافع چپ ۱۹ ساله دورتموند که به طور قرضی در هولشتاین کیل بازی می‌کرد و توانست به بوندسلیگا نیز صعود کنند اکنون دفاع چپ مد نظر مدیران باشگاه است. مدیران معتقدند با این قیمت‌ها، ورود به بازار سخت خواهد بود؛ بنابراین تام روته می‌تواند در کنار رامی بن‌سبینی سمت چپ خط دفاعی زنبورها را پوشش دهد. 

گزینه دیگر دفاع چپ دورتموند به گفته اسکای، میگل گوتیرز از خیرونا بود. او هم خصوصیات هجومی شاخصی دارد، توسط شاهین تحسین می‌شود و قیمت مناسبی هم دارد اما اکنون خرید او در اولویت نیست. 

در پست دفاع راست اما اکنون نیاز به خرید یک مدافع توسط مدیران باشگاه تایید می‌شود؛ گزینه داخلی مناسبی وجود ندارد و ماریوس وولف و رایرسون دیگر مورد اعتماد شاهین و کادرفنی دورتموند نیستند. 

گزینه‌ی اصلی بروسیا دورتموند برای تقویت خط دفاعی آن‌ها، از انگلستان و شهر منچستر می‌آید. یان کوتو، دفاع راست ۲۲ ساله و برزیلی فصل گذشته خیرونا، گزینه اصلی دورتموند است. او که دومین فصل خود در خیرونا را با ۲ گل و ۸ پاس گل به خوبی پشت سر گذاشته است، اکنون به منچستر سیتی بازگشته است و بروسیا دورتموند چراغ سبز باشگاه انگلیسی برای شروع مذاکرات را دریافت کرده است.

انتظار می‌رود منچستر سیتی مانع بزرگی در سر راه دورتموند قرار ندهد. قیمت تقریبی کوتو، که در سال ۲۰۱۹ توانسته بود همراه تیم ملی برزیل به قهرمانی جام جهانی زیر ۱۷ سال نیز دست‌یابد، حدود ۳۰ میلیون یورو خواهد بود. او در خیرونا نیز عملکرد خوب خود در فاز حمله و دفاع را ثابت کرده است و به خوبی توسط شاهین تحسین می‌شود.

۱۴۲۸