احتمال حضور مانوئل نویر در جام جهانی ۲۰۲۶ چه‌قدر است؟

احتمال حضور مانوئل نویر در جام جهانی ۲۰۲۶ چه‌قدر است؟

پایگاه خبری فوتبالی- پس از خداحافظی‌ ۲ بازیکن سرشناس و دوست‌داشتنی تیم ملی آلمان پس از شکست مقابل اسپانیا در یورو ۲۰۲۴، همه‌ی نگاه‌ها به آینده‌ی مانوئل نویر است تا ببینند پس از تونی کروس و توماس مولر، تصمیم نویر چه خواهد بود؛ اما به گفته نشریه کیکر آلمان، اکنون دیگر به نظر نمی‌رسد که دروازه‌بان ۲۸ ساله بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان قصد داشته باشد به این زودی‌ دستکش‌های خود را آویزان کند. 

به گزارش فوتبالی، در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴، میزبان این دوره از رقابت‌ها شکست بسیار تلخی را در وقت‌های اضافی برابر اسپانیا تجربه کرد. آن بازی به طور رسمی آخرین بازی تونی کروس در دوران حرفه‌ای او بود و هافبک ۳۴ ساله رئال مادرید و تیم ملی آلمان، رسما از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. 

پس از تونی کروس، توماس مولر هم بازی مقابل اسپانیا را آخرین بازی خود با پیراهن تیم ملی آلمان دانست و گفت دیگر وقت خداحافظی من از تیم ملی رسیده است و از این به بعد به عنوان تماشاگر، به استادیوم می‌آیم. البته توماس مولر ۳۴ ساله نیز همچنان به فوتبال خود در بایرن مونیخ ادامه خواهد داد تا آخرین سال‌های خود را با باشگاه رویایی‌اش سپری کند. 

اما پس از تونی کروس و توماس مولر، انتظار می‌رفت ایلکای گندوغان و مانوئل نویر نیز از رقابت‌های ملی خداحافظی کنند؛ زیرا که گندوغان در جام جهانی ۲۰۲۶، ۳۵ ساله خواهد بود و مانوئل نویر هم باید در ۴۰ سالگی به این تورنومنت‌ دعوت شود! 

گندوغان و نویر اما هیچ اطلاعات دقیقی از آینده خود بیان نکردند. اطرافیان مانوئل نویر در تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ اما می‌گویند که این دروازه‌بان قصد خداحافظی از رقابت‌های ملی را ندارد و می‌خواهد در ۴۰ سالگی هم به فوتبال حرفه‌ای خود ادامه دهد. 

نشریه کیکر آلمان در مقاله‌ای به طور اختصاصی از تصمیم مانوئل نویر مبنی بر ماندن در تیم ملی می‌نویسد. این اخبار در حالی منتشر می‌شوند که همه هواداران فوتبال انتظار داشتند که پس از یورو ۲۰۲۴، گلر ۳۲ ساله بارسلونا بتواند جای نویر را پر کند اما بر اساس شواهد، روزهای خوشی در انتظار ترشتگن نخواهد بود!

کیکر اما در ادامه می‌گوید که همه در مونیخ می‌دانند مانوئل نویر به‌زودی بایر برود؛ الکساندر نوبل هم مانند مارک آندره ترشتگن، منتظر بازنشستگی نویر خواهد بود و حتی مامارداشویلی هم که گزینه بلندمدت مدیران بایرن مونیخ است، باید تا بازنشستگی نویر منتظر بایستد. عوامل کلیدی در تصمیم مانوئل نویر، یولیان ناگلزمن و مدیران بایرن مونیخ خواهند بود؛ اگر ناگلزمن اعلام کند که نویر دیگر گزینه اول او نیست، مرد ۳۸ ساله آلمانی قطعا حاضر نخواهد بوی روی نیمکت مانشافت بشیند. همچنین انتظار می‌رود بایرن مونیخ نیز به دلیل مسائل مالی خود، دیگر قرارداد مانوئل نویر را تمدید نکند تا نویر در انتهای فصل جاری از فوتبال خداحافظی کند. 

کارشناسان کیکر می‌گویند که مانوئل نویر روحیه بسیار بالایی دارد اما اکنون بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان تصمیم خواهند گرفت که او تا چه زمانی بازی کند. هر دو تیم می‌خواهند نویر در انتهای سال جاری بازنشسته شود و انتظار هم می‌رود که نویر، اکنون وارد آخرین سال از دوران ورزشی خود شده باشد.

۱۴۲۸