رسمی؛ مدافع پرتغالی بازل به چلسی پیوست

رسمی؛ مدافع پرتغالی بازل به چلسی پیوست

پایگاه خبری فوتبالی- رناتو ویگا مدافع چپ/وسط پرتغالی تیم بازل سوئیس با امضای قراردادی به چلسی پیوست.

به گزارش فوتبالی، باشگاه چلسی در این تابستان به دنبال یک مدافع چپ که توانایی بازی در دفاع وسط را داشته باشد بود و در نهایت رناتو ویگا ۲۰ ساله را از بازل سوئیس جذب کرد.

این مدافع متولد ۲۰۰۳ با قراردادی تا تابستان ۲۰۳۱ بعلاوه آپشن تمدید یکساله به جمع آبی‌های لندن پیوست. به گفته‌ی فابریزیو رومانو خبرنگار معتبر ایتالیایی مبلغ این انتقال بین ۱۴ تا ۱۵ میلیون یورو خواهد بود.

رناتو ویگا پس از پیوستن به چلسی گفت: بسیار خوشحالم از اینکه در اینجا حضور دارم و برای پیوستن به این باشگاه بسیار هیجان زده هستم. چلسی یکی از بزرگ‌ترین باشگاه های لیگ برتر انگلیس است و برای من این باشگاه بزرگترین باشگاه این کشور است. برای شروع کارم بسیار هیجان زده هستم.

رناتو ویگا پسر نسلون ویگا است که پدرش هم فوتبالیست بوده، او اولین بازی رسمی خودش را برای تیم دوم اسپورتینگ لیسبون در سال ۲۰۲۰ انجام داد و دو فصل در سطح سوم فوتبال پرتغال مشغول به بازی بود.

این مدافع در زمستان ۲۰۲۳ با انتقالی قرضی به آگزبورگ ملحق شد و عملکرد قابل قبولی در ۱۳ بازی به نمایش گذاشت تا در تابستان گذشته تیم سوئیسی بازل او را به خدمت بگیرد. او همچنین در جام ملت‌های اروپا زیر ۲۱ سال برای تیم ملی زیر ۲۱ ساله‌های پرتغال در ۷ بازی به میدان رفت و عملکرد خوبی با تیم داشتند.

۱۴۲۸