وزیر ورزش: انتظار نداریم هر ۴۰ ورزشکار ما مدال کسب کنند/ توقعمان از قهرمانان این است که خودشان باشند

وزیر ورزش: انتظار نداریم هر ۴۰ ورزشکار ما مدال کسب کنند/ توقعمان از قهرمانان این است که خودشان باشند

پایگاه خبری فوتبالی- کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان گفت: انتظار نداریم هر ۴۰ ورزشکار ما مدال کسب کنند. هر چند مدال مهم است اما مسائل دیگری در المپیک برای ما اهمیت دارد. اینکه ورزشکاران بتوانند تمام توان خود را در میدان مسابقه بگذارند مردم خوشحال خواهند شد.

به گزارش فوتبالی، کیومرث هاشمی امروز (پنجشنبه) در نشست صمیمی با ورزشکاران اعزامی به المپیک ۲۰۲۴ پاریس و خانواده‌هایشان، ضمن خیر مقدم دارم به مادران تمام المپین‌ها ، اظهار داشت: خوشحالم که آنان امروز در کنار ما حضور دارند. این نشست برای تجلیل از این مادران تشکیل شده است. هر چند مادر بنده امروز در قید حیات نیست اما هر چه دارم از دعای مادر است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تلاش‌های این وزارتخانه و کمیته ملی المپیک برای اعزام کاروانی آماده به المپیک پاریس گفت: در این مدت تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا کاروان به بهترین شکل ممکن به پاریس اعزام شود. این اعزام حاصل چند سال تلاش است و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک شرایط را به خوبی فراهم کردند تا حضور موفقیت آمیزی داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت مدال در بازی‌های المپیک گفت: انتظار نداریم هر ۴۰ ورزشکار ما مدال کسب کنند. هر چند مدال مهم است اما مسائل دیگری نیز در المپیک برای ما اهمیت دارد. اینکه ورزشکاران بتوانند تمام توان خود را در میدان مسابقه بگذارند مردم خوشحال خواهند شد.

هاشمی این را هم گفت: برخی ورزشکاران در تمرینات رکوردها و شرایطی داشتند که به گفته مربیان آنها، اگر در میدان مسابقه تکرار شود، صاحب کسب مدال می‌شوند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نقش خانواده در موفقیت ورزشکاران گفت: در تربیت فرزند نقش پدر و مادر اهمیت زیادی دارد و نباید نقش پدران را در مسیر موفقیت ورزشکاران نادیده بگیریم اما نقش مادران بی‌بدیل است لذا از مادران عزیز ورزشکاران خواهش می‌کنیم که دعای خیر خود را بدرقه راه فرزندان خود کنند.

وی با اشاره به اهمیت المپیک گفت: در آوردگاه پاریس ورزشکارانی از ۲۰۷ کشور جهان حضور دارند. ورزشکاران نه تنها برای خود بلکه برای سربلندی کشورشان خواهند جنگید لذا نمایندگان ایران باید تمام تمرکز خود را برای کسب موفقیت به کار بگیرند و قلب میلیون‌ها ایرانی را با موفقیت خود خوشحال کنند.

تقدیر وزیر ورزش از رسانه‌ها

وزیر ورزش همچنین در پایان این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: ابتدا از خانواده رسانه تشکر می‌کنم که همواره یار و یاور ورزش کشور بوده و هستند. به خصوص آنکه اکنون در آستانه المپیک قرار داریم و از همه رسانه‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم و ان‌شالله در مدت باقیمانده حمایت خودشان را از قهرمانان داشته باشند و رسانه‌هایی هم که قرار است به پاریس اعزام شوند اعم از عزیزانی که مجموعه صدا و سیما و رسانه‌هایی که کمیته اعزام می‌کند حمایت خودشان را از ورزشکاران المپیکی داشته باشند و دل مردم را شاد کنند.

وی همچنین در خصوص این مراسم نیز گفت: مراسمی که برگزار شد کار مشترک وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بود. یک نشست صمیمی با قهرمانانی که کسب سهمیه کرده بودند با مربیان، روسای فدراسیون‌ها و به اضافه یک کار جدیدی که انجام شد حضور مادران این قهرمانان بود. امروز این مادران که همیشه در پشت صحنه فرزندانشان را حمایت و دعا می‌کنند برای نخستین مرتبه در چنین مراسمی حضور پیدا کردند و ما به سهم خودمان از مادران که نقش بسزایی در موفقیت بچه‌ها و قهرمانان این مرز و بوم دارند، تقدیر کردیم.

هاشمی تصریح کرد: ان‌شالله این کاروانی که همه شرایط فراهم است و آن کاری که وزارت و کمیته ملی المپیک از دستش برآمده انجام داده و شرایط خوبی است که نمایندگان کشورمان بتوانند با آرامش بیشتری در این دوره از بازی‌های المپیک حضور پیدا کنند و تلاش خودشان را برای کسب موفقیت بکار گیرند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: المپیک آوردگاه سختی است و نمایندگان ۲۰۷ کشور جهان می‌آیند و همه تلاش خودشان را می‌کنند و کشورها سرمایه‌گذاری کرده‌اند اما ورزشکاری که تلاش بیشتری داشته باشد می‌تواند موفق شود. توقعمان از قهرمانان این است که خودشان باشند و همان فعالیتهای روزمره‌ای که در رقابت‌ها و تمرینات دارند را انجام دهند و نتیجه لازم را بگیرند.

وی در خصوص پاداشی که امروز به قهرمانان اهدا شد، گفت: چیز خاصی نبود و یک هدیه ناقابل به مادران و همسران ورزشکاران، تقدیم شد و یک کادو هم تقدیم قهرمانان شد.

1999