یک رکورد فوق‌العاده دیگر برای ستاره جوان تیم ملی اسپانیا

یک رکورد فوق‌العاده دیگر برای ستاره جوان تیم ملی اسپانیا

پایگاه خبری فوتبالی- لامین یامال در یک سال اخیر رکوردهای خاصی را به نام خود ثبت کرد و حالا رکورد بیشترین خلق موقعیت جدی را از سال 1980 در مسابقات یورو به نام خود کرد.

به گزارش فوتبالی، اسپانیا در مرحله نیمه نهایی توانست با درخشش لامین یامال از سد تیم ملی فرانسه عبور کند و به بازی فینال صعود کند. این ستاره جوان با گلزنی در این مسابقه، توانست رکورد جوان‌ترین گلزن تاریخ رقابت‌های یورو را مال خود کند. او همچنین رکورد جوان‌ترین گلزن تاریخ تورنمنت‌های ملی را هم از پله افسانه‌ای گرفت. او پیش از این نیز رکورد جوان‌ترین بازیکن تاریخ یورو و همچنین جوان‌ترین بازیکنی که در این تورنمت پاس گل ثبت می‌کند را هم مال خود کرده بود.

یامال در عرصه باشگاهی نیز تقریبا تمامی رکوردهای مربوط به جوان‌ترین بازیکن را برای خود کرد و دیگر رکوردهای زیادی در این زمینه برایش باقی نمانده است. او اما شب گذشته رکوردی ثبت کرد که مربوط به سن و سالش نمی‌شود.

از سال 1980 تا به امروز، هیچ بازیکنی نتوانست در یک تورنمت بیش از 5 موقعیت مسجل گلزنی برای هم‌تیمی‌های خود ایجاد کند، این در حالی است که یامال 16 ساله در یورو 2024 شش مرتبه این کار را انجام داد. او هنوز یک بازی دیگر هم دارد و می‌تواند این رکورد را بهبود ببخشد.

این ستاره جوان پس از پیروزی برابر فرانسه گفت: «زیاد به آینده فکر نمی‌کنم. سعی دارم از زمان حال و این برد مهم لذت ببرم. امیدوارم در روز تولدم قهرمان یورو شوم.»

1428