وزیر ورزش جزئیات تعرفه‌های پاداش مدال‌های المپیک را اعلام کرد

وزیر ورزش جزئیات تعرفه‌های پاداش مدال‌های المپیک را اعلام کرد

پایگاه خبری فوتبالی- با اعلام کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، پاداش کسب مدال طلا در المپیک 8 میلیارد، نقره 4 میلیارد و برنز 2 میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، کیومرث هاشمی در خصوص افزایش پاداش‌های ورزشکاران المپیکی کشورمان، اظهار داشت: این مساله در اعتبارات پیش بینی شده است. بر مبنای بودجه‌ای که در اختیار وزارت ورزش است بررسی کردیم و تورم را در نظر گرفتیم.

وی افزود: آوردگاه المپیک مهمترین آوردگاه ورزش دنیاست که هر 4 سال یک بار بهترین‌های ورزش دنیا در آن حضور پیدا می‌کنند. مبالغی که اعلام شد حداقل مبلغی بود که توانستیم اعلام کنیم.

وزیر ورزش تصریح کرد: هر مدالی ارشمند است. در ادوار المپیک که ما سابقه حدودا 80 ساله داریم، تعداد مدال‌ها زیاد نیست. لذا نگرانی بابت پرداخت نداریم.

هاشمی ادامه داد: با مشورت‌هایی که انجام شد برای مدال طلا 8 میلیارد، نقره 4 میلیارد و برنز 2 میلیارد تومان پرداخت می‌شود. تقریبا افزایش 4 برابری پیش بینی شده که هر عزیزی بتواند مدال بگیرد طی مراسمی تقدیم می‌شود.

وی افزود: ضمن اینکه تمام پاداش‌ها و مطالبات مربوط به گذشته تا ابتدای سال 1403 که حق ورزشکار بوده، طی 2 مراسمی که با رئیس جمهور شهید برگزار شد به ورزشکاران و قهرمانان پرداخت شده است. در مجموع کاروان با شرایط خوبی در آستانه اعزام است.

1999