چین، نخستین حریف والیبال جوانان ایران در قهرمانی آسیا

چین، نخستین حریف والیبال جوانان ایران در قهرمانی آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- تیم والیبال جوانان ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی مردان زیر ۲۰ سال آسیا به مصاف چین می‌رود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، بیست و دومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان زیر 20 سال آسیا از دوم تا نهم مرداد با حضور 16 تیم در شهر سورابایا اندونزی برگزار خواهد شد.

گروه بندی مرحله مقدماتی این رقابت‌ها به قرار زیر است:

گروه A: هنگ‌کنگ، عربستان سعودی، استرالیا و اندونزی

گروه B: قطر، ایران، چین‌ و چین‌تایپه

گروه C: ژاپن، هند، بنگلادش و کویت

گروه D: تایلند، ویتنام، کره‌جنوبی و قزاقستان

تیم والیبال جوانان ایران در نخستین مسابقه خود روز سه‌شنبه دوم مرداد به مصاف چین‌ می‌رود و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه به ترتیب مقابل چین‌تایپه و قطر صف آرایی خواهد کرد.

روز جمعه پنجم مرداد تیم‌های شرکت کننده استراحت دارند و دیدارهای مرحله دوم مسابقات روزهای شنبه و یکشنبه ششم و هفتم مرداد پیگیری می‌شود که تیم‌های اول و دوم گروه‌های چهار گانه مقدماتی در دو گروه E و F برای کسب مقام های اول تا هشتم به مصاف یکدیگر می‌روند.

در دو گروه G و H نیز تیم‌های سوم و چهارم گروه‌های مقدماتی برای رتبه‌های نهم تا شانزدهم مسابقات به مصاف هم می‌روند.

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هشتم و نهم مردادماه نیز مراحل نیمه‌نهایی و نهایی مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 20 سال آسیا برگزار خواهد شد.

آخرین اردوی آماده سازی تیم والیبال جوانان از روز شنبه 16 تیر در بابلسر آغاز شده است و تا اعزام ملی‌پوشان به اندونزی ادامه خواهد داشت.

تیم والیبال جوانان ایران در سال 2023 در رقابت‌های جهانی بحرین به مقام قهرمانی دست یافت و فدراسیون جهانی والیبال با ارسال نامه‌ای اعلام کرد که تیم ایران به صورت مستقیم به رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان سال 2025 راه یافته است، بنابر این در قهرمانی آسیا استرسی برای کسب سهمیه جهانی ندارد.

7474