سایه روشن سرمربیان خارجی پرسپولیس

سایه روشن سرمربیان خارجی پرسپولیس

 پایگاه خبری فوتبالی- هفدهمین سرمربی خارجی باشگاه پرسپولیس، چه سرنوشتی در این تیم خواهد داشت؟

به گزارش فوتبالی، از 16 سرمربی قبلی، باشگاه پرسپولیس تنها حکم اخراج 5 نفر از آن ها را صادر کرده است و مابقی، یا خودشان رفته‌اند و یا با توافقی دوطرفه از جمع قرمزپوشان جدا شده‌اند.

 ایوان کونوف شوروی تبار، هانس یورگن گده آلمانی، ایوان متکوویچ کروات، آری هان هلندی و مانوئل ژوزه پرتغالی، مربیان خارجی پرسپولیس هستند که از هدایت این تیم برکنار شده‌اند.

 از بین 11 سرمربی دیگر هم زلاتکو کرانچار کروات و گابریل کالدرون آرژانتینی، با توافقی دو طرفه از این تیم کنار رفتند و در آلن راجرز انگلیسی، ولادیسلاو بگوویچ کروات، استانکو پوکله پوویچ کروات، وینگو بگوویچ کروات، راینر زوبل آلمانی، نلو وینگادا پیرتغالی، مصطفی دنیزلی ترک تبار، برانکو ایوانکوویچ کروات و اوسمار ویرا برزیلی، مربیانی بودند که از هدایت این تیم استعفا دادند. 

 از 20 سرمربی اخیر پرسپولیس، 10 سرمربی، خارجی بوده‌اند که از این تعداد، 6 نفر تنها یک نیم‌فصل تجربه نشستن بر روی نیمکت پرسپولیس را در کارنامه خود ثبت کرده اند.

 نلو وینگادا در نیم‌فصل دوم لیگ هشتم، زلاتکو کرانچار در نیم‌فصل اول لیگ نهم، مصطفی دنیزلی در نیم‌فصل دوم لیگ یازدهم، مانوئل ژوزه در نیم‌فصل اول لیگ دوازدهم، گابریل کالدرون در نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم و اوسمار ویرا در نیم‌فصل دوم لیگ بیست و سوم.

  چهار سرمربی خارجی هم در تاریخ پرسپولیس موفق به کسب جام شده‌اند که آخرین آنها اوسمار ویرا بود. پیش از او، آلن راجرز دو قهرمانی جام تخت جمشید در سالهای 1350 و 1352، استانکو پوکله پوویچ، دو قهرمانی در لیگ آزادگان در سالهای 1374 و 1375 و برانکو ایوانکوویچ، 3 قهرمانی لیگ برتر در فصلهای شانزدهم، هفدهم و هجدهم را تجربه کرده بودند.

7899