کیاپاشا: مستندی برای قرارداد ۱۰۰ میلیاردی بازیکنی وجود ندارد

کیاپاشا: مستندی برای قرارداد ۱۰۰ میلیاردی بازیکنی وجود ندارد

پایگاه خبری فوتبالی- بازرس‌کل امور ورزش، جوانان و میراث فرهنگی سازمان بازرسی کل کشور گفت: دستگاه قضایی در حال رسیدگی به پرونده مس رفسنجان است و به ما هم اگر گزارشی برسد، کارمان را انجام می‌دهیم.

به گزارش فوتبالی، لقمان کیاپاشا، بازرس‌کل امور ورزش، جوانان و میراث فرهنگی سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه جلسه سالیانه مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری فوتبال به خبرنگاران گفت: جلسه خوبی بود. در خصوص باشگاه‌هایی که مجوز حرفه‌ای گرفتند و شرایطی که کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا برای باشگاه‌ها در نظر گرفته بودند صحبت شد و باشگاه‌هایی که معیارها و امتیازات و شرایطی که مدنظر را رعایت کردند از آنها تقدیر و تشکر شد. موضوع دیگری که مطرح شد بحث مربوط به اجرای دستورالعمل سقف بودجه باشگاه‌ها بوده که مدیران عامل باشگاه‌ها قبلاً نظرات خود را به فدراسیون داده بودند و در این جلسه هم آن را گوش کردیم و توضیحاتی را هم درباره این دستورالعمل و نظارت بر آن  مطرح شد که اگر باشگاهی آن را رعایت نکرد چطور برخورد شود.

کیاپاشا در مورد سقف بودجه لیگ برتر برای باشگاه‌هایی که در لیگ نخبگان حضور دارند، عنوان کرد: باشگاه‌هایی که در لیگ نخبگان حضور دارند بودجه بیشتری دارند و با بقیه سقف یکسانی ندارند. حتی تیمی که قهرمانی لیگ برتر شده هم یک سقف بیشتر دارد و اینطور نیست که برای همه یکسان باشد.

او درباره همکاری سازمان بازرسی و فدراسیون فوتبال در پرونده باشگاه مس رفسنجان بیان کرد: دستگاه قضایی در حال رسیدگی است و خودشان هم اعلام کردند. به هر حال به ما هم اگر گزارشی برسد، کارمان را انجام می‌دهیم. نکته‌ای که وجود دارد این است که اجرای یک دستورالعمل یا یک مقررات تنها با یک مرجع با فدراسیون فوتبال نمی‌تواند باشد. همه اشخاص در باشگاه‌ها و حتی رسانه‌ها هم مسئول هستند که می‌توانند مواردی که می‌بینند را با مستندات ارائه کنند و سازمان بازرسی با تمام آن اختیاراتی که در اختیار دارد به موضوعات رسیدگی و به مراجع قضایی گزارش می‌کند.

کیاپاشا در واکنش به اینکه برخی موارد نیاز به مستندات ندارند و برای مثال یک بازیکن در همین نقل و انتقالات با ۱۰۰ میلیارد تومان هایجک شده، گفت: مستند نیست. اگر مستندی دارید ارائه کنید. مسائلی که رعایت نشده، رسیدگی شده است. اینکه کمیته‌های قضایی فدراسیون فوتبال چه تصمیماتی برای مجازات تخلفات می‌گیرند دیگر با ارکان قضایی است اما تخلفات رسیدگی شده و حتی نام سه، چهار باشگاه مطرح شد که به کسر امتیاز هم منجر شد اما در تجدید نظر تبدیل به جریمه شد. در اصلاحیه‌ای که برای سه فصل آینده انجام شده کسر امتیاز لحاظ شده و اگرچه امتیازات بازگشته اما باشگاه‌هایی که جریمه شده بودند جرایم خود را پرداخت کردند.

2636