فرسنگ‌ها دورتر از تهران؛ وقتی کالدرون جانشین گاریدو شد!

فرسنگ‌ها دورتر از تهران؛ وقتی کالدرون جانشین گاریدو شد!

پایگاه خبری فوتبالی- در سال 2014 گابریل کالدرون به جای خوان کارلوس گاریدو سرمربی رئال بتیس شده بود.

به گزارش فوتبالی، حدود دو هفته پیش بود که مشخص شد باشگاه پرسپولیس با خوان کارلوس گاریدو سرمربی اسپانیایی به توافق رسیده است و برای فصل آینده از او روی نیمکتش بهره خواهد برد. گاریدو جانشین اوسمار ویرا شد که توانست پرسپولیس را قهرمان لیگ بیست و سوم کند. 

گاریدو کارنامه بدی ندارد. او سابقه هدایت تیم‌هایی مثل ویارئال، کلوب بروخه، رئال بتیس، الاهلی مصر، الاتفاق عربستان، العین امارات و ... را در کارنامه‌اش دارد و با همین کارنامه توانست نظر مدیران باشگاه پرسپولیس را جلب کند.

شاید رئال بتیس یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین تیم‌هایی باشد که گاریدو در آن کار کرده است. اما جالب است که بدانید یکی از دیگر از سرمربیان اسبق پرسپولیس هم سابقه هدایت رئال بتیس را دارد و اتفاقا جانشین گاریدو در این تیم شده بود.

گاریدو در سوم دسامبر 2013 مصادف با 12 آذر 1392 سرمربی بتیس شد و جای «پپه مل» اسپانیایی را روی نیمکت تیم گرفت. اما پس از 10 بازی و با میانگین امتیازگیری 0.9 از هدایت این تیم برکنار شد. آن هم پس از فقط 48 روز!

درست یک روز بعد از برکناری گاریدو از سرمربی بتیس، مدیران این باشگاه سرمربی جدید را معرفی کردند و او کسی نبود جز گابریل کالدرون آرژانتینی. کالدرون 22 بازی روی نیمکت بتیس دوام آورد و پس از 162 روز با میانگین امتیازگیری 0.95 از این تیم رفت.

کالدرون دقیقا 5 سال بعد از آن روز سرمربی پرسپولیس شد. او در شرایطی دشوار هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت. چرا که جایگزین برانکو ایوانکوویچ شده بود و انتظارات از او بسیار بالا بود. او دی پایان نیم‌فصل اول پرسپولیس را قهرمان کرد اما به شکلی غیر منتظره از ایران رفت.

حالا کمتر از 5 سال بعد از روزی که کالدرون از پرسپولیس رفت، گاریدو سرمربی این تیم شده است و جالب این که انتظارات از او هم بالاست. چرا که او هم تیم قهرمان را تحویل گرفته است. به این پرسپولیس هم مثل بتیس به کارنامه مشترک این دو مربی اضافه شده است. 

1359