شیرین‌ترین جریمه‌ ممکن برای قهرمان فصل گذشته بوندسلیگا

شیرین‌ترین جریمه‌ ممکن برای قهرمان فصل گذشته بوندسلیگا

پایگاه خبری فوتبالی- در انتهای یک فصل شگفت‌انگیز در بوندسلیگای آلمان، بایر لورکوزن توانست به اولین تیم تاریخ بوندسلیگا تبدیل شوند که بدون شکست، به قهرمانی آلمان دست‌ پیدا می‌کنند.

به گزارش فوتبالی، تیم ژابی آلونسو در فصل ۲۰۲۳/۲۰۲۴ بوندسلیگای آلمان، توانست در ۳۴ بازی بوندسلیگایی خود با آمار ۲۸ برد و ۶ تساوی، بدون متحمل‌شدن هیچ شکستی قهرمان آلمان شود.

در روز ۱۴ آوریل، در بازی هفته ۲۹ام بوندسلیگا در ورزشگاه خانگی بایر لورکوزن، این تیم در حالی به مصاف وردربرمن رفت که در صورت کسب ۳ امتیاز می‌توانست قهرمانی خود را در بوندسلیگا قطعی کند. بایرلورکوزن با ۳ گل از جانب ویکتور بونیفس، گرانیت ژاکا و فلوریان ویرتز از حریف خود پیش بود. پس از به ثمر رسیدن چهارمین گل لورکوزن با دبل فلوریان ویرتز، هواداران زیادی به زمین بازی هجوم آوردند و بازی را برای دقایقی متوقف کردند. فلوریان ویرتز همه هواداران را به صدا در آمدن سوت پایان بازی به آرامش دعوت کرد و پس از آن هم پنجمین گل لورکوزن را نیز به ثمر رساند تا هتریک خود را هم کامل کرده باشد.

سرانجام بایر لورکوزن در یک رویداد تاریخی، پنج هفته مانده به اتمام فصل توانست به قهرمانی ۱۱ ساله بایرن بر بوندسلیگا پایان دهد. اما فدراسیون فوتبال آلمان، بایر لورکوزن را به دلیل هجوم هواداران منتصب به این باشگاه به زمین و خوشحالی در کنار بازیکنان این تیم، آتش‌بازی افراطی و خطرناک پس از بازی و وقفه‌های متعدد این مسابقه، به ۱۹۰۰۰ یورو جریمه نقدی محکوم کرد. طبق قوانین فدراسیون فوتبال آلمان، بایر لورکوزن می‌تواند بخشی از این جریمه را که حدود ۶۳۰۰ یورو است برای فراهم‌کردن امنیت ورزشگاه خود هزینه کند و مابقی را به فدراسیون آلمان پرداخت کند و به این ترتیب، بایر لورکوزن بهترین و شیرین‌ترین جریمه تاریخ خود را پرداخت کند.

1428