ورود رسمی ذوب آهن به نقل و انتقالات از روز شنبه؛ چرا تیتر رسانه باشگاه تغییر کرد؟

ورود رسمی ذوب آهن به نقل و انتقالات از روز شنبه؛ چرا تیتر رسانه باشگاه تغییر کرد؟

پایگاه خبری فوتبالی- به نظر می‌رسد باشگاه ذوب آهن بعد از بررسی همه جوانب تصمیم به ادامه همکاری با محمد ربیعی گرفته است اما باید تا شروع فصل منتظر ماند.

به گزارش فوتبالی،  ذوب آهن اصفهان که لیگ بیست و سوم را با محمد ربیعی آغاز کرده بود در نهایت با 42 امتیاز فصل را در رده پنجم تمام کرد. این در حالی است که نتایج این تیم در نیم‌فصل دوم چندان رضایت‌بخش نبود. این تیم در نیم‌فصل اول 25 امتیاز گرفته بود و در نیم‌فصل دوم توانست 17 امتیاز بگیرد.

نکته جالب این بود که ربیعی در بین دو نیم‌فصل با پیشنهاد خوبی از سوی باشگاه فولاد خوزستان مواجه شده بود. او حتی یک بار هم به صورت رسمی از سرمربیگری ذوب آهن استعفا داد تا شاید باشگاه موافقت کند و ربیعی بتواند به اهواز برود.

اما مدیران باشگاه ذوب با استعفای ربیعی مخالفت کردند و او ناچار شد در اصفهان بماند. در اواخر سال گذشته اما اتفاق عجیبی افتاد و باعث شد نام سرمربی ذوب آهن در یک پرونده عجیب و غریب و مهم مطرح شود.

ماجرا مربوط به فساد در باشگاه مس رفسنجان بود. گفته می‌شد مدیران مس در سالی که این تیم با هدایت محمد ربیعی به لیگ برتر صعود کرده است مرتکب تخلفات زیادی شده اند و با دادن رشوه به داوران و برخی مسئولان سازمان لیگ و رییس کمیته داوران، روند صعود این تیم از لیگ آزادگان به لیگ برتر را تسهیل کرده‌اند!

این پرونده به سرعت مورد بررسی قرار گرفت و چند نفر از مدیران سابق باشگاه مس به همراه رییس سابق کمیته داوران و دو مسئول سازمان لیگ و دو فعال رسانه‌ای تحت تعقیب قرار گرفتند. در این بین ربیعی به همراه دو مدیر سابق باشگاه مس و یکی از مدیران فعلی این باشگاه به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم احضار شد اما در روزی که همه به این کمیته رفته بودند او به کمیته اخلاق نرفت و احتمالا روزی دیگری به این کمیته رفته است.

به نظر می‌رسید مطرح شدن نام ربیعی در این پرونده در هفته‌های پایانی روی نتایج ذوب آهن در نیم‌فصل دوم هم تاثیر گذاشته بود. چرا که این تیم در نیم‌فصل دوم کمتر از نیم فصل اول امتیاز گرفت. نکته اما این بود که ربیعی آنطور که خودش گفته بود در جریان این پرونده به صورت مطلع به نهادهای نظارتی رفته بود و چیزی به صورت رسمی علیه او ثابت نشده است.

برخی شایعات حاکی از آن بود که مطرح شدن نام ربیعی در این پرونده باعث پایان کار این مربی در ذوب آهن شود اما نکیسا مدیر عامل ذوب آهن، این مساله را تکذیب کرد. در حال حاضر نظر می‌رسد مدیران باشگاه ذوب آهن به این نتیجه رسیده‌اند که نقش ربیعی در این پرونده بیشتر از یک «مطلع» نخواهد بود و از آنجا که ربیعی با بودجه محدود ذوب آهن در مجموع نتایج قابل قبولی گرفته است مدیران این باشگاه تصمیم به ادامه همکاری با ربیعی گرفته‌اند و البته منتظر نظر نهادهای نظارتی و قاضی پرونده در دادسرای رفسنجان و کمیته اخلاق می‌مانند.

ساعتی پیش بود که کانال رسمی باشگاه ذوب آهن خبر داد: «در پی برگزاری جلسات کارشناسی و فنی میان نیما نکیسا مدیر عامل باشگاه و محمد ربیعی سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان مقرر شد ورود جدی به فصل نقل و انتقالات از روز شنبه هفته آینده صورت گیرد. در ملاقات اخیر ربیعی با مدیرعامل محترم  کارخانه ذوب آهن، ایشان ضمن اعلام حمایت همه جانبه از برنامه‌های سرمربی ذوب آهن‌ در فصل آتی، مقرر نمودند تا اقدامات لازم جهت موفقیت هر چه بیشتر تیم فوتبال ذوب آهن همانند فصل گذشته صورت گیرد.»

در متن این خبر هیچ کلمه یا جمله‌ای درباره ادامه همکاری با ربیعی نوشته نشده است اما ورود جدی باشگاه ذوب آهن به فصل نقل و انتقالات از روز شنبه هفته آینده به معنی این است که مدیران این باشگاه هیچ تردیدی درباره ادامه همکاری با این مربی نداشته‌اند و ندارند.

تنها نکته قابل ذکر این بود که ابتدا این خبر با تیتر "ربیعی می‌ماند/ ورود جدی ذوب آهن به فصل نقل و انتقالات از شنبه" در کانال رسمی باشگاه منتشر شده بود اما بعدا "ربیعی می ماند" حذف شد و خبر با تیتر «ورود جدی ذوب آهن به فصل نقل و انتقالات از شنبه» منتشر شد.

باید دید چرا رسانه رسمی باشگاه ذوب آهن جمله "ربیعی می ماند" را حذف کرده است. هر چند در متن خبر ماندن ربیعی وجود دارد! 


1359