سرمربیان اسپانیایی در لیگ برتر؛ گاریدو مثال نقض می‌شود؟

سرمربیان اسپانیایی در لیگ برتر؛ گاریدو مثال نقض می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی - نیمکت مدافع عنوان قهرمانی در لیگ بیست و چهارم به یک سرمربی اسپانیایی سپرده شده است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، پرسپولیس را باید زیرنظر گاریدو ببینیم.

به گزارش فوتبالی، او، پنجمین اسپانیایی تاریخ لیگ برتر است و باید دید همان مسیر قبلی‌ها را می‌رود یا تبدیل به یک مثال نقض می‌شود؟ در 4 مورد قبلی، 2 نفر نتایج متوسطی گرفتند و 2 نفر دیگر، فوق‌العاده ضعیف بودند ولی قصه حضور در پرسپولیس و نشستن روی نیمکت تیمی که در 8 فصل اخیر 7 بار قهرمان شده با تیمهای دیگر خیلی فرق دارد.

* پاکو خمز

پس از وداع قربان بردیف با تراکتور، پاکو خمز به عنوان اولین سرمربی اسپانیایی تاریخ لیگ برتر روی نیمکت تراکتور نشست. او نتایج بدی نگرفت ولی یک پاشنه آشیل عجیب و غریب داشت و در بازیهای بزرگ نمی‌توانست نتایج خوبی برابر مدعیان شامل استقلال، سپاهان و تراکتور بگیرد. خمز تا پایان لیگ 22 در تراکتور ماند و حتی لیگ 23 را هم با آنها استارت زد ولی درنهایت به دلیل مسایل غیرفوتبالی، ایران را ترک کرد. 23 برد، 8 مساوی و 11 باخت در کارنامه او ثبت شد.

* کارلوس هرناندز

نتایج افول‌کرده نساجی با حمید مطهری باعث شد مدیران تنها نماینده مازندران در لیگ برتر به استخدام یک سرمربی اسپانیایی دست بزنند. کارلوس هرناندز آمد تا روند نزولی نساجی را ترمیم کند ولی نتایجی حتی ضعیف‌تر از دوران مطهری گرفت: 2 مساوی، 3 باخت، یک گل زده و 10 گل خورده. نساجی با هرناندز حتی یک بار هم در لیگ برتر برنده نشد.

* خوان ایگناسیو

نیمکت فولاد در لیگ بیست و سوم، محله برو بیا بود و در 30 هفته، 5 صاحب به خودش دید: از علیرضا منصوریان و اولی گلادیسون تا احمد آل نعمه و عبدالله ویسی و البته خوان ایگناسیوی اسپانیایی که بهترین نتایج اهوازی‌ها با او رقم خورد. او 11 بازی روی نیمکت فولاد نشست و صاحب 4 برد، 3 مساوی و 4 باخت شد در کنار 5 گل زده و 9 گل خورده. فولاد درحالی با 29 امتیاز در لیگ برتر ماندنی شد که 14 امتیاز توسط ویسی و آل نعمه کسب شد و 15 امتیاز ابتدایی فصل را ایگناسیو گرفت.

* لوکاس آلکاراس

نساجی در فصلی که گذشت، نیمکتش را بعد از وداع با مهدی رحمتی به یک سرمربی اسپانیایی دیگر سپرد: لوکاس آلکاراس. او به قائمشهر آمد تا اوضاع بد دوران سرمربی قبلی را درمان کند ولی همان سناریوی سال قبل رقم خورد. او چنین نتایجی روی نیمکت نساجی گرفت و تنها پس از 4 هفته جایش را به ساکت الهامی داد: 3 باخت، یک مساوی، یک گل زده و 6 گل خورده.

5390