پیشرفت‌ها و پسرفت‌ها؛ مقایسه لیگ بیست و سوم با لیگ بیست و دوم

پیشرفت‌ها و پسرفت‌ها؛ مقایسه لیگ بیست و سوم با لیگ بیست و دوم

پایگاه خبری فوتبالی- تیم‌های حاضر در لیگ برتر امسال در مقایسه با فصل گذشته، پیشرفت کردند یا پسرفت؟ 

به گزارش فوتبالی، از 16 تیم حاضر در لیگ بیست و سوم، 14 تیم در لیگ بیست و دوم نیز حاضر بودند و به جز دو تیم، مابقی یا در جدول نهایی پیشرفت داشتند یا پسرفت! پرسپولیس در لیگ بیست و دوم و بیست و سوم به قهرمانی رسید و بدون هیچ گونه تغییری در دو لیگ، در رتبه اول قرار گرفت. تراکتور نیز در لیگ بیست و دوم با 52 امتیاز در رتبه چهارم قرار گرفت و در لیگ بیست و سوم نیز با 54 امتیاز باز هم در رتبه چهارم قرار گرفت و علاوه بر پرسپولیس، تنها تیم‌هایی بودند که تغییری در رتبه‌های‌شان در لیگ بیست و دوم و بیست و سوم اتفاق نیفتاد.  

بیشترین پیشرفت را اما در این مقایسه، ملوان بندر انزلی داشت. انزلی‌چی‌ها در لیگ بیست و دوم تنها 27 امتیاز گرفتند و با قرارگیری در رتبه دوازدهم به کار خود پایان دادند اما در لیگ بیست و سوم موفق به کسب 41 امتیاز شدند و پیشرفت 6 پله‌ای را تجربه کرده و در نهایت با قرارگیری در رده ششم جدول لیگ بیست و سوم به کار خود پایان دادند.  

مس رفسنجان بر عکس ملوان بیشترین پسرفت را در مقایسه با لیگ قبل داشت. آن‌ها در لیگ بیست و دوم 47 امتیاز گرفتند و در رتبه پنجم به کار خود پایان دادند اما لیگ بیست و سوم را با قرار گیری در رتبه دهم و با کسب 35 امتیاز به اتمام رساندند.  

از نکات غم انگیز این مقایسه نیز می‌توان به صنعت نفت آبادان اشاره کرد. یکی از ریشه‌دارترین تیم‌های تاریخ ایران که در پایان لیگ بیست و سوم، با قرارگیری در رتبه آخر به دسته یک سقوط کرد. در لیگ بیست و دوم نیز در رتبه چهاردهم قرار گرفته بود و آخرین تیمی شد که در لیگ می‌ماند. این هشدار اما جدی گرفته نشد و صنعت نفت یک سال بعد، دو رتبه نزول پیدا کرد و به لیگ آزادگان رفت. 

آن‌ها حتی اگر موفق می‌شدند همان 25 امتیاز لیگ بیست و دوم را هم در لیگ بیست و سوم به ثبت برسانند هم فرقی برای‌شان نداشت و باز هم با قرارگیری در رتبه شانزدهم به کار خود پایان می‌دادند. اتفاقی که زنگ هشدارش یک سال قبل به صدا در آمده بود اما، بی‌اعتنایی به ان، صنعت نفت را از حضور در لیگ برتر دوره بیست و چهارم محروم کرد.

7899