حرکت جنجالی قهرمان تیم ملی ترکیه که شاید باعث محرومیتش شود

حرکت جنجالی قهرمان تیم ملی ترکیه که شاید باعث محرومیتش شود

پایگاه خبری فوتبالی - مریح دمیرال زننده دو گل تیم ملی ترکیه مقابل اتریش ممکن است که به خاطر نحوه خوشحالی خود روی گل دوم به دردسر بیافتد.

به گزارش فوتبالی، دمیرال با دبل خود توانست که تیم ملی ترکیه را به یک چهارم نهایی یورو برساند اما ممکن است که به خاطر خوشحالی خود جنجال ساز شود. در حقیقت او حرکتی را داشت که مرتبط با گروه "گرگ های خاکستری" است، گروهی افراط گرا که به نژادپرستی تاریخی ترک ها اشاره دارد و یوفا نیز پرونده انضباطی را برای این بازیکن باز کرده است و ممکن است که برای او محرومیت در نظر بگیرد.

در حقیقت دمیرال نمادی را نشان داده که نماد غرور ترک هاست و نمادی از حامیان جنبش اولکوجو است که یک جنبش راست گرای افراطی در ترکیه به شمار می رود و پلیس فدرال آلمان به شدت با آنها مخالف است و به همین خاطر این بازیکن ممکن است که تنبیه شود. البته حامیان این گروه در ترکیه از متحدان رجب طیب اردوغان رییس جمهور این کشور هستند. 

یوفا همیشه با ورود نمادهای سیاسی به فوتبال مخالف است و پیش از این تحقیقاتی را در مورد داکو بازیکن تیم ملی آلمانی آغاز کرد و این بازیکن را به خاطر حرکات سیاسی خود علیه مقدونیه ای ها محروم کرد. 

4125