تکنولوژی آفساید نیمه‌خودکار، از فصل آینده در لالیگا

تکنولوژی آفساید نیمه‌خودکار، از فصل آینده در لالیگا

پایگاه خبری فوتبالی- لالیگا از فصل آینده قصد دارد از سیستم آفساید نیمه‌خودکار استفاده کند، اما هنوز از تکنولوژی خط دروازه خبری نیست.

به گزارش فوتبالی، دیدار الکلاسیکوی برگشت فصل گذشته حواشی زیادی به همراه داشت. دیداری که با برتری 3-2 رئال مادرید به پایان رسید تا حکم قهرمانی کهکشانی‌ها امضا شود. اما یک صحنه مشکوک در این بازی رخ داد که موجب اعتراض هواداران بارسلونا شد. لامین یامال ضربه‌ای به سوی دروازه آندری لونین زد که مشکوک به گل بود. هواداران بارسا اعتقاد داشتند که توپ از خط رد شده، اما هواداران رئال مادرید آن را رد می‌کردند.

این موضوع چندین بار دیگر هم در لالیگا تکرار شد. توپ‌هایی که از خط دروازه عبور کردند، اما داورها به علت نبود تکنولوژی خط دروازه در این لیگ، نتوانستند تصمیم درست بگیرند. هرچند اتفاقی که در الکلاسیکو رقم خورد، از زوایای مختلف بررسی شد و باز هم کسی نتوانست به جواب قطعی درباره آن برسد، اما به هر حال نبود این تکنولوژی جنجال‌ها و حواشی زیادی را با خود به همراه داشت.

به نقل از نشریه اسپانیایی کوپه، لالیگا از فصل آینده قصد دارد از تکنولوژی آفساید نیمه‌خودکار استفاده کند. در این سیستم، دیگر نیازی به خط‌کشی‌های دستی داوران اتاق وار نیست، چون این سیستم به صورت نیمه‌خودکار آفساید را تشخیص می‌دهد.

اما نکته عجیب در خصوص این خبر این است که لالیگا همچنان اصراری بر استفاده از تکنولوژی خط دروازه ندارد. ظاهرا خاویر تباس اعتقادی به این تکنولوژی ندارد و آن را برای لیگ خود ضروری نمی‌داند. باید دید سرانجام تباس و لالیگا تا چه زمانی می‌توانند از ورود این تکنولوژی به لالیگا جلوگیری کنند.

1428