آلمان‌ها به دنبال شکستن طلسم 36 ساله مقابل اسپانیا

آلمان‌ها به دنبال شکستن طلسم 36 ساله مقابل اسپانیا

پایگاه خبری فوتبالی- تیم‌های ملی اسپانیا و آلمان در نخستین بازی مرحله یک چهارم نهایی یورو 2024 در حالی در مقابل همدیگر قرار می‌گیرند که آلمان 36 سال است نتوانسته اسپانیا را شکست دهد!

به گزارش فوتبالی، در یکی از حساس‌ترین دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های یورو 2024، دو تیم اسپانیا و آلمان در برابر همدیگر قرار خواهند گرفت. به زعم خیلی از کارشناسان، این دو تیم آماده‌ترین تیم‌های جام تا به اینجای کار بوده‌اند و قهرمان از دل این مسابقه بیرون خواهد آمد. گفتنی است آلمان و اسپانیا با سه قهرمانی پرافتخارترین تیم‌های تاریخ یورو هستند و هرکدام می‌خواهد با قهرمانی در این تورنمنت، به تنهایی پرافتخارترین تیم باشد.

اما آخرین باری که آلمان‌ها توانستند لاروخا را مغلوب کنند کی بود؟ شاید خیلی از هواداران فعلی تیم ملی آلمان پیروزی تیمشان را برابر اسپانیا به چشم ندیده باشند. در یورو 1988 که اتفاقا در آلمان هم برگزار می‌شد، ژرمن‌ها توانستند با 2 گل از سد اسپانیا عبور کنند و آن پیروزی، تبدیل به آخرین برد آن‌ها برابر ماتادورها تا به امروز شد.

در دیدار نهایی یورو 2008، این اسپانیایی‌ها بودند که با تک‌گل فرناندو تورس آلمان را شکست دادند. اما این پایان کار نبود، دو سال بعد و در آفریقای جنوبی، ضربه سر کارلس پویول یک بار دیگر تیم ملی آلمان را در نیمه نهایی جام جهانی متوقف کرد. اما بدترین شکست این سال‌های آلمان برابر اسپانیا، در لیگ ملت‌های اروپا رقم خورد، جایی که شاگردان لوییز انریکه با 6 گل آلمان را در هم کوبیدند. این دو تیم در جام جهانی 2022 در یک گروه قرار داشتند که در نهایت بازی‌شان با تساوی 1-1 به پایان رسید.

1428