درآمد چند ساعته فدراسیون فوتبال از جریمه تیم‌های متخل: نزدیک ۵ میلیارد تومان بدون استیناف!

درآمد چند ساعته فدراسیون فوتبال از جریمه تیم‌های متخل: نزدیک ۵ میلیارد تومان بدون استیناف!

پایگاه خبری فوتبالی- کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مبلغ ۴ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان از بابت عدم رعایت برخی معیارهای مجوز حرفه‌ای 9 باشگاه را جریمه کرد.

به گزارش فوتبالی، فدراسیون فوتبال، آرای تخلفات عدم رعایت معیارهای مجوز حرفه‌ای را اعلام کرد تا تیم‌ها هنوز لیگ شروع نشده، با جرایم سنگینی رو به رو شوند.

بیشترین جریمه برای باشگاه استقلال خوزستان است. تیمی که بابت عدم رعایت معیارهای درجه A آیین‌نامه صدور مجوز باشگاهی در ۳۱ مورد محکوم به پرداخت مبلغ دو میلیارد و هفتصد و نود میلیون تومان به همراه کاهش سی درصدی ظرفیت تماشاگران در شش بازی لیگ برتری خود محکوم شده است.

آبی‌های جنوب همچنین بابت عدم رعایت معیارهای درجه B آیین نامه صدور مجوز در ۱۱ مورد به پرداخت پانصد و پنجاه میلیون تومان دیگر محکوم شده‌اند تا جریمه آن‌ها مبلغ ۳ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان باشد و به نوعی این تیم نقره‌داغ شود.

همچنین باشگاه‌های شمس آذر و پیکان هم به ترتیب مبالغ ۲۸۰ و ۲۷۰ میلیون تومان جریمه شده‌اند تا اختلاف فاحشی با استقلال خوزستان داشته باشند. شمس آذر البته به کاهش ۱۰ درصدی ظرفیت تماشاگرانش در سه بازی هم محروم شده تا همراه با استقلال خوزستان دو تیمی باشند که چنین محکومیتی هم نصیبشان شده است.

جالب اینکه سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و تراکتور که موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای شده‌اند، بابت عدم رعایت معیارهای درجه B آیین نامه صدور مجوز باشگاهی در ۴ مورد هر کدام به پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان محکوم شده‌اند.

همچنین باشگاه گل گهر سیرجان به پرداخت مبلغ ۱۵۰‌ میلیون تومان، فولاد خوزستان مبلغ ۵۰ میلیون تومان و نساجی مازندران مبلغ ۳۰ میلیون تومان جریمه شده‌اند.

باید دید اعتراض این باشگاهها در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال به کجا می رسد و آیا این عددها کم می شود یا اتفاق دیگری می افتد!

1997