ترکیه دو - اتریش یک؛ صعود شیرین ترک ها به یک چهارم نهایی یورو 2024

ترکیه دو - اتریش یک؛ صعود شیرین ترک ها به یک چهارم نهایی یورو 2024

پایگاه خبری فوتبالی- دو تیم اتریش و ترکیه در جریان دیدارهای مرحله‌ی یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت شاگردان مونتلا با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسیدند.

 به گزارش فوتبالی، دو تیم ملی اتریش و ترکیه در آخرین بازی از مرحله‌ی یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا در استادیوم شهر لایپزیش به مصاف هم رفتند و در نهایت ترکیه با نتیجه دو بر یک با دبل مریح دمیرال توانست آخرین تیم صعود کرده به یک چهارم نهایی لقب بگیرد.

تیم ترکیه در دقیقه یک توسط مریح دمیرال روی یک ارسال و توپ برگشتی به گل رسید تا شاگردان رانگنیک تنها پس از یک دقیقه از شروع بازی خود را حذف شده ببینند. این گل از دمیرال در ثانیه ۵۷ به ثمر رسید که سریع‌ ترین گل تاریخ رقابت‌های جام ملت‌های اروپا در مراحل حذفی بود. در ادامه بازی ترکیه به دفاع همه جانبه پرداخت و اتریش تلاش کرد برای زدن گل مساوی که بی نتیجه بود و بازی در نیمه‌ی اول با نتیجه یک بر صفر به نفع ترکیه به پایان رسید.

نیمه‌ی اول آمار بازی متعادل بود، اتریش ۶ شوت به سمت دروازه‌ی ترکیه زده بود و ترکیه تنها ۳ شوت به سمت دروازه اتریش زده بود. هر دو تیم یک موقعیت بزرگ گلزنی نیز خلق کرده بودند.

در شروع نیمه دوم اتریش با تمام توان برای زدن گل تساوی وارد زمین شد اما در دقیقه‌ی ۵۹ مریح دمیرال اینبار روی ضربه‌ی سر موفق به باز کردن دروازه‌ آن‌ها شد و این مدافع توانست دبل کند و ترکیه را دو بر صفر پیش بیاندازد. حملات اتریش بالاخره در دقیقه ۶۶ نتیجه داد و مایکل گریگوریتش توانست اختلاف را به حداقل برساند. در ادامه اتریش حمله می‌کرد و ترکیه ضدحمله می‌زد اما در نهایت ترکیه توانست برنده بازی باشد.

در پایان بازی اتریش ۲۰ شوت و ترکیه ۶ شوت به سمت دروازه یکدیگر زده بودند. اتریش ۴ موقعیت بزرگ گلزنی از دست داده بود و همچنین مالکیت توپ هم ۵۹٪ به ۴۱٪ به نفع اتریش بود.

خلاصه بازی

۱۴۲۸