اروگوئه، یک مدعی جدی برای قهرمانی در کوپا آمریکا

اروگوئه، یک مدعی جدی برای قهرمانی در کوپا آمریکا

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی اروگوئه با سه برد پیاپی در مرحله گروهی کوپا آمریکا، مقتدرانه به مرحله بعد رسید و حالا تبدیل به یکی از مدعیان اصلی قهرمانی شده است.

به گزارش فوتبالی، با آغاز رقابت‌های کوپا آمریکا، خیلی از کارشناسان و هواداران فوتبال آمریکای جنوبی تصور می‌کردند که تیم‌های برزیل و آرژانتین مدعیان اصلی قهرمانی این تورنمنت باشند، اما حالا تیم ملی اروگوئه با هدایت مارچلو بیلسا توانست سه برد مقتدرانه به دست بیاورد و به راحتی از مرحله گروهی صعود کرد تا در کنار برزیل و آرژانتین، در جمع مدعیان اصلی قهرمانی قرار بگیرد.

آن‌ها پس از آرژانتین، با 14 قهرمانی در این رقابت‌ها رکورددار هستند. همچنین تیم ملی اروگوئه در تاریخ فوتبال خود سابقه دو قهرمانی در جام جهانی را هم دارد. آن‌ها فاتح نخستین جام جهانی تاریخ هم هستند. تاریخ فوتبال اروگوئه افتخارات زیادی دارد و ظاهرا این نسل، قصد دارد یک بار دیگر رویاهای بزرگی را در سر بپروراند و برای رسیدن به آن‌ها تلاش کند.

تیم ملی اروگوئه بازیکنان باکیفیتی در اختیار دارد. فدریکو والورده، کاپیتان و رهبر این تیم، یکی از مهره‌های تاثیرگذار رئال مادرید است و نقش تاثیرگذاری در موفقیت‌های تیمش در چند فصل اخیر داشته است. او یکی از بهترین هافبک‌های حال حاضر جهان است. رونالد آرائوخو، مدافع مستحکم باشگاه بارسلونا، دیگر ستاره سرشناس تیم ملی اروگوئه به حساب می‌آید. داروین نونیز و اوگارته از دیگر بازیکنان مطرح و نام‌آشنای این تیم هستند.

ظاهرا پس از نسل طلایی سوارز، فورلان، کاوانی و دیگو گودین، حالا نوبت به بازیکنان نسل جدید رسیده تا موجب شادی ملت اروگوئه شوند.

1428