حضور ناظران ویژه مبارزه با دوپینگ در المپیک پاریس

حضور ناظران ویژه مبارزه با دوپینگ در المپیک پاریس

پایگاه خبری فوتبالی- در جریان برگزاری بازی‌های المپیک پاریس، ناظران ویژه مبارزه با دوپینگ هم کار خود را انجام خواهند داد.

به گزارش فوتبالی، با نزدیک شدن به بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2024 پاریس، ورزشکاران و تیم‌های سراسر جهان در مرحله نهایی تمرینات خود هستند در همین حال، ناظر مستقل آژانس جهانی ضد دوپینگ (WADA) نیز مشغول آماده سازی برای ماموریت‌های در این رویداد هستند.

 برنامه وادا برای افزایش اعتماد ورزشکاران، اثربخشی و قابلیت اطمینان برنامه‌های ضد دوپینگ در طول رویدادهای مهم بین المللی طراحی شده است. برنامه ضد دوپینگ در بازی های المپیک توسط آژانس بین المللی تست (ITA) به نمایندگی از کمیته بین المللی المپیک (IOC) مدیریت می شود، در حالی که برنامه ضد دوپینگ در بازی های پارالمپیک توسط کمیته بین المللی پارالمپیک انجام خواهد شد. 

تمام نمونه‌های جمع‌آوری‌شده در طول بازی‌ها توسط آزمایشگاه معتبر WADA در پاریس، تجزیه و تحلیل خواهند شد.

الیویه نیگلی مدیر کل وادا گفت: تیم‌های ناظر مستقل وادا برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس 2024 از گروهی متنوع و با تجربه از متخصصان ضد دوپینگ و ورزشکاران نخبه تشکیل شده‌اند.

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ همچنین از کار برنامه ضد دوپینگ قبل از بازی‌های المپیک که توسط آژانس بین المللی تست و گروهی از کارشناسان ضد دوپینگ راه اندازی شده پشتیبانی می کند. هدف آن کمک به سازمان‌های ملی ضد دوپینگ در اجرای تست موثر بر روی ورزشکارانی است که احتمالاً در بازی های المپیک یا پارالمپیک شرکت خواهند کرد.

۹۰۹۸