دروازه‌بان‌های پنالتی‌گیر، عامل اصلی رستگاری رونالدو و مسی

دروازه‌بان‌های پنالتی‌گیر، عامل اصلی رستگاری رونالدو و مسی

پایگاه خبری فوتبالی- شب گذشته تیم ملی پرتغال توانست با درخشش دیگو کاستا، سنگربان این تیم، به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند و حریف فرانسه در این مرحله شود.

به گزارش فوتبالی، شب گذشته تیم ملی پرتغال در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی یورو 2024، به سختی توانست از سد اسلوونی عبور کند. بازیکنان سخت‌کوش اسلوونی 120 دقیقه مقابل پرتغال و ستاره‌هایش طاقت آوردند، اما در ضیافت پنالتی‌ها دیگو کاستا، سنگربان پرتغالی با هنرمندی سد راه اسلوونی شد تا آرزوهای کریستیانو رونالدو برای فتح دوباره یورو نقش بر آب نشود.

دیگو کاستا تبدیل به اولین سنگربان در تاریخ یورو شد که در یک بازی موفق به مهار 3 پنالتی پیاپی می‌شود. او هر سه ضربه نخست بازیکنان اسلوونی را گرفت تا پرتغال با کمترین استرس ممکن راهی دیدار برابر تیم ملی فرانسه شود. حالا پرتغالی‌ها می‌توانند روی ضربات پنالتی حساب ویژه‌ای باز کنند، چون خیالشان راحت است که یک دروازه‌بان پنالتی‎‌گیر در قاب دروازه دارند.

شاید درخشش دیگو کاستا درون دروازه پرتغال، خیلی از فوتبال‌دوستان را به یاد جام جهانی 2022 و درخشش‌های امیلیانو مارتینز درون دروازه تیم ملی آرژانتین بیاندازد. گلری که نقش کلیدی را در قهرمانی سوم آرژانتین در جام جهانی ایفا کرد. او بالاخره توانست به رویای لیونل مسی رنگ واقعیت ببخشد و او را به جام زرین جهانی برساند.

حالا دیگو کاستا هم دارد ماموریت مشابهی با مارتینز را به دوش می‌کشد. او می‌تواند با ایستادگی در برابر ستارگان فرانسه، موجبات صعود تیم ملی پرتغال به نیمه نهایی یورو را فراهم کند. همانطور که امیلیانو مارتینز در دیدار فینال جام جهانی یک‌تنه برابر تیم ملی فرانسه ایستاد.

1428