دبیر، ساعی و حدادی؛ از دیروز تا امروز + عکس

دبیر، ساعی و حدادی؛ از دیروز تا امروز + عکس

پایگاه خبری فوتبالی- تعدادی از مدال‌آوران سابق المپیک در یک نقش متفاوت در المپیک ۲۰۲۴ پاریس ظاهر می‌شوند اما همچنان برای گرفتن مدال باز هم چشم‌ها به آنها دوخته شده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، در المپیک ۲۰۲۴ پاریس تعدادی از مدال‌آوران ادوار گذشته ایران هم حضور دارند اما در یک نقش متفاوت. احتمالا هفت قهرمان و نایب قهرمان المپیک همراه کاروان ایران حضور دارند اما این بار به جای اینکه خودشان در میدان رقابت باشند، در کنار ورزشکاران دیگر هستند.

علیرضا دبیر، هادی ساعی و سجاد انوشیروانی قرار است در المپیک پاریس چشم انتظار مدال‌آوری ورزشکاران خود باشند.  این سه مدال‌آور المپیک ، کار سختی را در پاریس ۲۰۲۴ برعهده دارند و مسئولیت سنگینی بر گردن آنها گذاشته شده است.

در ادامه مدال‌آورانی که در یک نقش متفاوت در المپیک پاریس حضور دارند را بررسی می‌کنیم:

*هادی ساعی

ساعی با دو طلا و یک برنز المپیک در تکواندو پرافتخارترین ورزشکار ایران در تاریخ این بازی‌ها است. ساعی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به عنوان رییس فدراسیون تکواندو و سرپرست این تیم حضور دارد. تکواندو در المپیک ۲۰۲۰ توکیو مدال نگرفت و باید دید تیم جوان فدراسیون ساعی می‌تواند در پاریس با مدال برگردد یاخیر.

تکواندو چهار  سهمیه در المپیک پاریس دارد. مبینا نعمت‌زاده، ناهید کیانی، مهران برخورداری و آرین سلیمی نمایندگان ایران هستند.

*علیرضا دبیر

دبیر قهرمان المپیک ۲۰۰۰ سیدنی در کشتی آزاد است. او به عنوان رییس فدراسیون کشتی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت می‌کند و ۱۱ ورزشکار در این المپیک دارد.

رحمان عموزاد، یونس امامی، حسن یزدانی، امیرعلی آذرپیرا و امیرحسین زارع در کشتی آزاد و مهدی محسن نژا، سعید اسماعیلی، امین کاویانی‌نژاد، علیرضا مهمدی، هادی ساروی و امین میرزازاده در کشتی فرنگی نمایندگان ایران هستند.

*احسان حدادی

حدادی در المپیک ۲۰۱۲ لندن توانست مدال نقره دوومیدانی را بگیرد. او روز گذشته به عنوان رییس فدراسیون دوومیدانی انتخاب شد.

سهمیه‌های دوومیدانی هنوز اعلام نشده اما قطعا ایران نماینده خواهد داشت و به نظر می‌رسد حدادی را به عنوان رییس فدراسیون و سرپرست در کنار دوومیدانی‌کاران خواهیم دید.

*سجاد انوشیروانی

انوشیروانی در المپیک ۲۰۱۲ لندن مدال نقره گرفت. او در حال حاضر رییس فدراسیون وزنه‌برداری است و دو ورزشکار در المپیک ۲۰۲۴ پاریس دارد.

وزنه‌برداری دو سهمیه دارد و مصطفی جوادی و علی داودی نمایندگان ایران هستند.

وزنه‌برداری یکی از رشته های مدال‌آور در المپیک بوده و باید دید فدراسیون انوشیروانی می‌تواند این روند را ادامه دهد؟

*بهداد سلیمی

سلیمی در المپیک ۲۰۱۲ لندن قهرمان وزنه‌برداری شد. او در حال حاضر نایب رییس فدراسیون وزنه‌برداری و عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک است.

سلیمی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به عنوان عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک حاضر می‌شود.

*نواب نصیرشلال

نصیرشلال در المپیک ۲۰۱۲ لندن صاحب مدال طلای وزنه‌برداری شد. او در حال حاضر سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان ایران است.

نصیرشلال دو شاگرد در المپیک پاریس دارد و در یک نقش متفاوت در این المپیک حضور دارد.

*سهراب مرادی

مرادی قهرمان وزنه‌برداری المپیک ۲۰۱۶ ریو است. مرادی برای رفتن به المپیک ۲۰۲۴ پاریس تلاش کرد اما اثرات به جا مانده از مصدومیت کتف مانع از بازگشت او به دوران اوج شد، از این رو در میانه راه کسب سهمیه المپیک خداحافظی کرد. مرادی در حال حاضر مربی تیم ملی و دستیار نصیرشلال است و اگر این رشته همچنان سه سهمیه سرمربی و مربی در المپیک داشته باشد، به نظر می‌رسد او را در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به عنوان مربی در پشت صحنه رقابت‌ها ببینیم.

7474