آمار موفق دروازه بان گرجستان علی رغم حذف از یورو ۲۰۲۴

آمار موفق دروازه بان گرجستان علی رغم حذف از یورو ۲۰۲۴

پایگاه خبری فوتبالی- دروازه بان موفق تیم ملی گرجستان علی رغم حذف از یورو آماری جالب توجه از خود به جای گذاشت.

به گزارش فوتبالی، مطابق آمار منتشر شده اپتا در بین دروازه بان های حاضر در تاریخ یورو فقط ایگور آکینیف از تیم ملی فوتبال روسیه در یورو ۲۰۰۸ تعداد سیو بیشتری نسبت به گئورگی مامارداشویلی دروازه بان ۲۳ ساله تیم ملی گرجستان در یک دوره از رقابت های یورو از سال ۱۹۸۰ به بعد ثبت کرده است و این بازیکن جوان باشگاه والنسیا علی رغم کنار رفتن از دور رقابت های یور‌و به دست اسپانیا توانست یک تورنمنت بسیار موفق را زیر نظر ویلی سانیول سپری کند.

چندی پیش دیوید اورنشتین گزارش داده چند تیم مطرح مانند تاتنهام، استون ویلا، ویارئال، پورتو و اتلتیکو مادرید علاقه مند به عقد قرارداد با گئورگی مامارداشویلی هستند که احتمالا در تابستان والنسیا را ترک خواهد کرد. البته این ابراز علاقه پیش از رقابت های یورو ۲۰۲۴ اتفاق افتاده بود و پس از این رقابت ها قطعا قیمت این بازیکن و تعداد تیم های خواهان او افزایش پیدا می کند و کارشناسان قیمت احتمالی مورد درخواست والنسیا را بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون یورو تخمین می زنند.

گئورگی مامارداشویلی بهترین دروازه‌بان مرحله گروهی یورو لقب گرفت و موفق شد در مرحله گروهی ۲۰ سیو موفق از خود به ثبت برساند و نقش پررنگی در صعود گرجستان ایفا کند.

۱۰۰۹