خداحافظی تلخ گرجستان از یورو 2024؛ به گولسیانی سخت گذشت!

خداحافظی تلخ گرجستان از یورو 2024؛ به گولسیانی سخت گذشت!

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی گرجستان با شکست 4 بر یک مقابل اسپانیا در مرحله یک هشتم نهایی از رقابت‌های یورو 2024 حذف شد. 

به گزارش فوتبالی، دقایقی پیش چهارمین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا 2024 آلمان برگزار شد که در آن تیم ملی اسپانیا موفق شد با نتیجه 4 بر یک تیم ملی گرجستان را شکست بدهد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

به این ترتیب ماجراجویی تیم ملی گرجستان در یورو 2024 به پایان رسید و این تیم که بدون شک شگفتی‌ساز این دوره از رقابت‌ها بود باید به کشورش برگردد. نکته جالب این بود که علیرغم شکست سنگین مقابل اسپانیا، نمایش قابل قبولی ارائه داد و در مقابل تیمی شکست خورد که مدعی درجه یک قهرمانی است.

گئورگی گولسیانی مدافع گرجستان که بازیکن پرسپولیس است در بازی با اسپانیا هم در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت در نیمه اول و دقایقی از نیمه دوم نمایش خوبی داشت. او در نیمه اول یک بار در مقابل حرکت خوبِ نیکو ویلیامز واکنش دفاعی خوبی نشان داد و اجازه نداد دروازه تیمش باز شود.

اما در نیمه دوم فشار اسپانیا که از تساوی یک بر یک نیمه اول راضی نبود بیشتر شد. مدافعان گرجستان به شدت تحت فشار قرار گرفتند و طبیعی بود که در مواجهه با این فشارها دچار اشتباه شوند. در دقیقه 74 حرکت ترکیبی بازیکنان اسپانیا از سمت راست زمین و پاس عرضی و خطرناک لامین یامال به پای گولسیانی خورد و وارد دروازه گرجستان شد. اما گولسیانی بسیار خوش‌شانس بود که یامال قبل از ارسال توپ، خودش در منطقه آفساید صاحب توپ شده بود.

بازی درخشان نیکو ویلیامز که انگار در نیمه دوم موتورش روشن شده بود کار را برای گئورگی بسیار سخت کرده بود و مدافع پرسپولیس در مهار این بازیکن دچار مشکل شده بود. در نهایت هم باد تشخیص ویلی سانیول در دقیقه 79 از بازی بیرون رفت.

تعویض گولسیانی در حالی انجام شد که گرجستان 3 بر یک از حریفش عقب بود اما در دقیقه 83 اسپانیا موفق شد گل چهارمش را هم بزند و بازی را با اقتدار به سود خودش تمام کند. به این ترتیب کار گرجستان و گئورگی گولسیانی در یورو به پایان رسید.

1359