آخرین تورنمنت رنار در تیم فوتبال زنان فرانسه؛ آماده برای لینک شدن به فوتبال ایران

آخرین تورنمنت رنار در تیم فوتبال زنان فرانسه؛ آماده برای لینک شدن به فوتبال ایران

پایگاه خبری فوتبالی- رییس فدراسیون فوتبال فرانسه چند روز قبل اعلام کرد المپیک پاریس آخرین حضور هروه رنار به عنوان سرمربی بر روی نیمکت تیم ملی فوتبال زنان این کشور است. 

به گزارش فوتبالی، حدود یک سال پیش هروه رنار سرمربی مطرح فوتبال دنیا، خود را به چالش جدیدی کشاند و هدایت تیم ملی زنان فرانسه را بر عهده گرفت. این مربی پیش از این که به فوتبال فرانسه بیاید، در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه سرمربی تیم ملی مراکش بود و نسل طلاییه مراکش را خود او ساخت. رنار پس از مراکش، سرمربی عربستان شد و فوتبال این کشور را زنده کرد. عربستان با هدایت رنار در جام جهانی ۲۰۲۲ توانست آرژانتین را شکست دهد که شگفت انگیز ترین اتفاق جام جهانی ۲۰۲۲ بود.

حالا خبر می رسد مسئولان فوتبال فرانسه قصد پایان همکاری با این مربی را دارند و المپیک ۲۰۲۴ پاریس آخرین تورنمنت رنار به عنوان سرمربی در تیم ملی فوتبال زنان فرانسه است. زنان فرانسه تحت هدایت این مربی در آخرین رده بندی فیفا به رده دوم رسید که این اتفاق در تاریخ فوتبال زنان فرانسه بی سابقه بوده است.

البته رنار برای فوتبال دوستان ایرانی چهره ای آشناست چرا که او هر چند سال یک بار به فوتبال ایران لینک می شود. رنار پس از جام جهانی ۲۰۱۸ و پیش از پیوستن ویلموتس جزو گزینه های تیم ملی فوتبال ایران بود. همچنین این مربی قبل از سرمربیگری امیر قلعه نویی هم جزو گزینه های سرمربیگری تیم ملی بود که باز هم با فدراسیون فوتبال به توافق نرسید. حالا باید دید این مربی بار دیگر به فوتبال ایران لینک می شود یا پرونده او برای فوتبال ایران بسته شده است. البته از عمان به عنوان مقصد بعدی این مربی یاد می شود.

۶۰۰۱