سرمربی ایتالیا حداقل تا جام جهانی هدایت آتزوری را بر عهده دارد

سرمربی ایتالیا حداقل تا جام جهانی هدایت آتزوری را بر عهده دارد

پایگاه خبری فوتبالی- با اعلام فدراسیون فوتبال ایتالیا، لوچیانو اسپالتی سرمربی تیم ملی این کشور حداقل تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ بر روی نیمکت آتزوری خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، شب گذشته و پس از شکست دو بر صفر ایتالیا مقابل سوئیس و حذف از مرحله‌ی یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا، صحبت‌ها در مورد وضعیت لوچیانو اسپالتی به عنوان سرمربی آتزوری زیاد بود اما او در صحبت‌هایش اعلام کرد تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ هدایت آتزوری را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش فابریزیو رومانو خبرنگار معتبر ایتالیایی، فدراسیون فوتبال ایتالیا پس از بررسی‌های انجام شده تصمیم گرفته اسپالتی تا پایان قراردادش که تا تابستان ۲۰۲۶ است، بر روی نیمکت تیم ملی این کشور باقی بماند.

به گفته‌ی این سرمربی ۶۵ ساله ماموریت او به عنوان سرمربی تیم ملی ایتالیا این است که یک ترکیبی قدرتمند و جوان‌تر از حال حاضر آتزوری بسازد. با توجه به اینکه او مدت‌ کمی پیش از جام ملت‌های اروپا فرصت داشت، حالا می‌تواند کارش را با آرامش و زمان بیشتری جلو ببرد و نسل جدیدی از ایتالیا بسازد.

لوچیانو اسپالتی که در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ به عنوان سرمربی تیم ملی ایتالیا معرفی شد، ۱۴ بازی هدایت این تیم ملی را به عهده داشته و توانسته آمار ۷ برد ۴ مساوی و ۳ باخت را ثبت کند که ۲ تا از ۳ باخت او در جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ و در مقابل اسپانیا و سوئیس بوده است.

۱۴۲۸