توضیحات مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران درباره آخرین وضعیت ورزشگاه تختی

توضیحات مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران درباره آخرین وضعیت ورزشگاه تختی

پایگاه خبری فوتبالی- مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران به بازدید اخیر رییس فدراسیون فوتبال از استادیوم تختی اشاره کرد و گفت: این مجموعه تمامی استانداردهای موجود برای میزبانی از بازی‌های بین‌المللی و لیگ برتری را دارد.

به گزارش فوتبالی، علی جوادی در خصوص آخرین وضعیت ورزشگاه تختی اظهار کرد: از گذشته تدابیر خاصی را علی‌رغم نبود اعتبارات برای بازسازی استادیوم تختی در پیش گرفتیم و در دولت سیزدهم با روشی جهادی و اقدامات پیگیرانه این فضا را آماده کرده‌ایم. چندی پیش در بازدید مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال از مجموعه تختی، او نیز در صحبت‌های مکتوب خود اعلام کرد که این مجموعه از تمامی استانداردهای بین‌المللی برخوردار است. یکی از موضوعاتی که نیازمند رسیدگی بیشتر است، مربوط به محل استقرار تیم فیلم‌برداری است که در این خصوص مکاتبه‌ای را با شورای ورزش صدا و سیما داشتیم که تیمی را به این استادیوم اعزام و محلی را برای تعبیه تجیزهات وی‌ای‌آر(VAR) در نظر بگیرند و تجهیزات خود را نصب کنند.

وی ادامه داد: در این بازدید به ۱۴ نقص در استادیوم تختی نیز اشاره شد که باید هرچه زودتر این موارد برطرف شود. از این میزان ۱۱ مورد قابل رفع است اما سه مورد اساسی آن مربوط به تعبیه گیت، پیست تارتان و سکوی نیمکت ذخیره بازیکنان می‌شود که نیازمند رسیدگی بیشتر است. در خصوص ترمیم چمن ورزشگاه نیز پیمانکار آن مشخص شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران خاطر نشان کرد: با توجه به صحبت پیمانکار و بازدیدهای فنی مسئولان، کمتر از یک ماه قابلیت اصلاح و آماده‌سازی چمن ورزشگاه در نظر گرفته شده است.

جوادی در پاسخ به این سوال آیا استادیوم تختی‌می‌تواند میزبانی مسابقات بین‌المللی را داشته باشد یا خیر، تصریح کرد: به عنوان جایگزین استادیوم آزادی تا پایان تعمیرات، می‌توانیم رویدادهای بین‌المللی و لیگ برتری را در این محیط برگزار کنیم. استادیوم تختی این قابلیت را دارد که در صورت پیشنهاد تیم‌های لیگ برتری، به عنوان ورزشگاه خانگی مسابقات خود را در آن برگزار کنند.

وی همچنین در خصوص تدابیر این اداره کل در حمایت از نمایندگان فوتبال تهران در سایر لیگ‌ها اظهار کرد: در گذشته اداره کل ورزش و جوانان استان در حالت انفعال به سرمی‌برد و ارتباطی با تیم‌های تهرانی نداشت. تاکنون نشست‌هایی را با تیم‌های سایپا، پیکان، پرسپولیس، استقلال، هوادار، آریو و کویر مقوا برگزار کرده‌ایم. با توجه به نقش و سیاست‌مان و همچنین مسئولیت اجتماعی، پیشرفت فوتبال تهران را در دستور کار خواهیم داشت.

ورزشگاه تختی تهران پنجمین ورزشگاه بزرگ ایران با گنجایش ۳۰ هزار و ۱۲۲ نفر است که در سال ۱۳۵۴ به صورت سازه‌ای کابلی ساخته شد. این ورزشگاه مساحتی بالغ بر ۱۰۵هکتار دارد که در مسیر اتوبان افسریه (شرق تهران) واقع شده است. مالکیت این ورزشگاه در اختیار اداره کل ورزش وجوانان استان تهران است.

7474