زمان کم، مقصر اصلی حذف ایتالیا از یورو 2024

زمان کم، مقصر اصلی حذف ایتالیا از یورو 2024

پایگاه خبری فوتبالی - لوچانو اسپالتی سرمربی تیم ملی ایتالیا حذف این کشور از رقابت های یورو 2024 را گردن زمان اندکی که برای مهیا سازی داشت انداخت. 

به گزارش فوتبالی، عصر روز شنبه تیم های ایتالیا و سوئیس اولین مسابقه دور یک هشتم نهایی یورو 2024 را برگزار کردند که در این بازی، سوئیس به مراتب تیم بهتر میدان بود و کاملاً بر مدافع عنوان قهرمانی چیره شده بود و توانست با نتیجه دو بر صفر به پیروزی برسد و راهی مرحله بعدی شود تا آتزوری خداحافظی تلخ با جام داشته باشد. 

به نقل از سایت گل، بعد از پایان بازی، اسپالتی گفت: "مسئولیت شکست گردن من است. همیشه بعد از شکست، مقصر اصلی مربی است، چون من این بازیکنان را انتخاب کردم و البته می توانستم در این راه کمک بیشتری بگیرم. در حقیقت من اصلاً زمان کافی برای شناختن بازیکنان نداشتم. مربیان قبلی حداقل 20 بازی فرصت تست کردن بازیکنان را داشتند تا بفهمند بهتر است با چه تاکتیکی بازی کنند، بعضی ها حتی 30 بازی داشتند. چند بازی بیشتر می توانست به من کمک کند تا عملکرد بهتری در یورو 2024 داشته باشیم."

لوچانو اسپالتی پس از قهرمانی با ناپولی در فصل 2022-23، به دلیل مشکلاتی از این باشگاه جدا شد و به تیم ملی ایتالیا پیوست، اما تنها 14 بار روی نیمکت ایتالیا نشسته.

4416