تیم مورات یاکین مثل ساعت سوییسی دقیق؛ حذف ایتالیا در استادیومی خاطره‌انگیز

تیم مورات یاکین مثل ساعت سوییسی دقیق؛ حذف ایتالیا در استادیومی خاطره‌انگیز

پایگاه خبری فوتبالی- سوییس با عبور از سد تیم ملی ایتالیا، مدافع عنوان قهرمانی، به جمع هشت تیم برتر یورو 2024 رسید.

به گزارش فوتبالی، در نخستین بازی از رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی یورو 2024، تیم‌های ملی سوییس و ایتالیا در ورزشگاه المپیک برلین به مصاف همدیگر رفتند که در نهایت سوییسی‌ها توانستند با 2 گل از سد مدافع عنوان قهرمانی عبور کنند و به مرحله یک چهارم نهایی برسند. تیم ملی سوییس حالا باید منتظر برنده بازی انگلیس و اسلواکی باشد تا حریف بعدی‌اش در یک چهارم نهایی مشخص شود.

سوییس از همان ابتدای بازی توانست آنچه را می‌خواهد در زمین پیاده کند. ایتالیا که در مرحله گروهی هم نشان داده بود تیم متزلزلی است، در برابر سوییس هیچ حرفی برای گفتن نداشت و از همان ابتدای بازی تحت تاثیر بازی روان و خوب تیم ملی سوییس قرار گرفت. واکنش‌های دیدنی جانلوییجی دوناروما، مثل سه بازی قبلی ناجی آتزوری بودند، اما سرانجام رمو فرویلر، پاس عرضی روبن وارگاس را به گل تبدیل کرد تا سوییس پیش بیافتد.

در آغاز نیمه دوم، روبن وارگاس که پاس گل اول را داده بود، با یک ضربه بغل پای دقیق و دیدنی، دروازه دوناروما را برای بار دوم باز کرد تا امیدهای ایتالیا کمرنگ‌تر از همیشه شود. لوچیانو اسپالتی دست به تعویض زد و تغییرات زیادی در تیمش به وجود آورد، اما فایده‌ای نداشت و در پایان، لاجوردی‌پوشان قافیه را به سوییس واگذار کردند و حذف شدند.

سوییس در یورو 2020 هم توانسته بود در مرحله یک هشتم نهایی دست به کار بزرگی بزند و فرانسه را حذف کند.

تماشای خلاصه بازی

1428