آغاز بالاترین سطح دوره مربیگری فوتبال؛ تزریق خون تازه به فوتبال زنان

آغاز بالاترین سطح دوره مربیگری فوتبال؛ تزریق خون تازه به فوتبال زنان

پایگاه خبری فوتبالی- دوره مربیگری سطح A آسیا از امروز برای مربیان زن در شهر اراک آغاز شد. دوره ای که می تواند مربیان زیادی را به فوتبال زنان ایران معرفی کند.

به گزارش فوتبالی، شهر اراک از امروز میزبان دوره مربیگری سطح A آسیا برای مربیان زن فعال است. دوره ای که ۲۱ شرکت کننده دارد که نادر عربی و مینا امینی دو مدرس و محمدرضا میرزایی هم مدیر آن است.

اما این دوره چرا از اهمیت بالایی برخوردار است؟

فوتبال زنان ایران سال هاست روی یک مدار حرکت می کند و پیشرفت آن تا حدودی متوقف شده است. یکی از مهم ترین علت های این عدم پیشرفت، کمبود مربیان در سطح بالا است. مثلا سرمربیگری تیم ملی فوتبال زنان ایران سال هاست بین مریم آزمون و مریم ایراندوست دست به دست می شود و فرد تازه ای به نیمکت تیم ملی نمیرسد. یا در رقابت های باشگاهی فوتبال زنان ایران مدت هاست تعداد مربیان مشخص شده و فرد تازه ای برای نشستن در لیگ برتر فوتبال زنان معرفی نشده است. مثلا پارسال مرضیه جعفری، اعظم غلامی، مریم ایراندوست، بیان محمودی، پروانه خسروی، مهناز امیر شقاقی و معصومه جهانچی روی نیمکت تیم های مختلف نشستند که همگی سابقه چندین و چند ساله در فوتبال زنان دارند. سپاهان هم به سراغ نیلوفر اردلانی رفت که چند سالی در فوتسال مربیگری کرد و او را به فوتبال آورد. البته که در برخی تیم ها شاهد حضور مربیان جوان بودیم اما بیشتر حضور این افراد نمایشی بود و نقش اصلی را سرمربیان ایفا می کردند.

حالا با توجه به الزاماتی که سازمان لیگ قرار است برای تیم ها بگذارد این مدرک مهم تر هم شده است. قرار است از این فصل فقط افرادی که مدرک مربیگری A آسیا را دارند، قراردادشان به عنوان سرمربی ثبت شود و این یعنی این افراد می توانند به سرمربیگری در تیم های مختلف امیدوار باشند.

سارا قمی، شادی رضایی، پگاه نوری، زهرا ذولفقاری، الهام فرهمند، عاطفه رمضانی و سارا ظهرابی نیا از جمله افرادی هستند که در این کلاس حضور دارند. برخی از این افراد همچنان در لیگ بازی می کنند اما با بالا رفتن سن حالا نگاهی هم به مربیگری دارند و چه بهتر که مدارک لازم را هم کسب کنند.

به هر جهت آمدن افراد جدید و جوان به سمت مربیگری و تزریق خون تازه به فوتبال زنان قطعا در سال های آینده کمک به سزایی به فوتبال زنان ایران خواهد کرد.

۶۰۰۱