جدیدترین مربی لژیونر فوتبال ایران؛ امامی‌فر در استرالیا روی نیمکت نشست

جدیدترین مربی لژیونر فوتبال ایران؛ امامی‌فر در استرالیا روی نیمکت نشست

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت پرسپولیس که به تازگی به استرالیا مهاجرت کرده است فعالیتش را در این کشور به عنوان مربی شروع کرد.

به گزارش فوتبالی، در اواسط فروردین 1403 بود که خبر رسید علیرضا امامی‌فر پیشکسوت باشگاه پرسپولیس و مربی اسبق این تیم به کشور استرالیا مهاجرت کرده. حالا و پس از گذشت حدود چند ماه از مهاجرت، او فعالیتش را به عنوان مربی در این کشور شروع کرده است. امامی‌فر به عنوان مربی و دستیار سرمربی به کادر فنی باشگاه مانینگهام یونایتد ملبورن اضافه شده است و یکی از دستیاران جورج کارکالتسیس در ادامه فصل پیش‌رو خواهد بود. 

باشگاه مانینگهام یونایتد یکی از تیم‌های لیگ حرفه‌ای ملی ویکتوریا است. این لیگ در کنار لیگ حرفه‌ای ملی نیوساوث‌ولز، دومین سطح لیگ فوتبال در استرالیاست. بالاترین سطح لیگ در استرالیا هم لیگ A مردان است.

در هر کدام از دو لیگ حرفه‌ای ملی استرالیا 14 تیم حضور دارند. تیمی که امامی‌فر به آن پیوسته است در این فصل اصلا وضعیت خوبی ندارد و با قرار گرفتن در رده دوازدهم یکی از شانس‌های مسلم سقوط به دسته‌ پایین‌تر است.

امامی‌فر در دورانی که حمید درخشان جایگزین علی دایی روی نیمکت پرسپولیس شد به عنوان یکی دستیاران درخشان روی نیمکت پرسپولیس نشست. آخرین فعالیت او به عنوان مربی مربوط به 4 سال پیش است که به عنوان دستیار حمید استیلی در تیم امید ایران حضور داشت.

یکی از نکات عجیب درباره امامی‌فر مربوط به زمانی است که گفته می‌شد او قرار است به عنوان دستیار مارک ویلموتس عضوی از کادر فنی تیم ملی ایران باشد. اما خودش معتقد است به دلیل مصاحبه‌ای که قبل از آمدن ویلموتس کرده بود از انتخابش به عنوان مربی تیم ملی جلوگیری شد. 

امامی‌فر در زمانی که شهاب‌الدین عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال بود به عنوان رئیس مرکز ملی فوتبال ایران منصوب شد اما یک سال و نیم بعد که عزیزی خادم برکنار شد او هم رفت. البته عملکرد خوبی هم در مرکز ملی نداشت و جدا از اینکه او به عزیزی خادم و نزدیکانش نزدیک بود، عملکرد او باعث برکناری‌اش شد.

1359