بیم و امید در جناح چپ پرسپولیس؛ عبدالکریم حسن می‌ماند یا می‌رود؟

بیم و امید در جناح چپ پرسپولیس؛ عبدالکریم حسن می‌ماند یا می‌رود؟

پایگاه خبری فوتبالی- در حالی که هواداران پرسپولیس سعی داشتند با خبر جدایی احتمالی علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر و کنار بیایند ناگهان خبر پیوستن عبدالکریم حسن به الوکره قطر آنها را سورپرایز کرد!

به گزارش فوتبالی، این خبر از دیروز به شکلی ناگهانی در شبکه‌های اجتماعی رسانه‌های قطری منتشر شد و هواداران پرسپولیس را به شدت نگران کرد. مدافع قطری پرسپولیس در نیم‌فصل لیگ بیست و سوم با قراردادی یم سال و نیمه به پرسپولیس پیوست و توانست مشکل سمت چپ خط دفاع این تیم را تا حد زیادی رفع کند.

عبدالکریم حسن برای یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و به همین دلیل این باشگاه و هوادارانش اصلا منتظر چنین خبری نبودند. اما چیزی که تعجب و نگرانی هواداران را بیشتر کرد اخباری بود که نشان می‌داد این مدافع خودش هم تمایل دارد از پرسپولیس برود و در کشورش بازی کند.

پیشنهاد اولیه الوکره ظاهرا این بوده که با پرداخت 300 هزار دلار رضایتنامه این بازیکن را دریافت کند اما پرسپولیس با این پیشنهاد مخالفت کرد. اما منابع قطری مدعی شده بودند باشگاه الوکره پیشنهاد جدیدی به پرسپولیس ارائه خواهد کرد اما در صورت رد این پیشنهاد، فدراسیون فوتبال قطر به ماجرا ورود می‌کند!

یکی از رسانه‌های قطر در این باره نوشته بود: «باشگاه قطری عزمش راسخ است که ستاره پرسپولیس را به کشور بازگرداند. در همین راستا این باشگاه هفته آینده پیشنهاد جدیدی برای جذب این بازیکن ارائه می‌دهد. همچنین قرار شده خود عبدالکریم حسن نامه‌ای به پرسپولیس ارسال کند و از باشگاه بخواهد با جدایی‌اش موافقت شود چرا که به دلیل مسائل خانوادگی، دیگر شرایط ادامه حضور در ایران را ندارد!»

وقتی بازیکنان و مربیان خارجی مساله مشکلات خارجی را مطرح می‌کنند باید ترسید. چرا که تقریبا همه آنها وقتی می‌خواهند به صورت قطعی از پرسپولیس بروند این مساله را طرح می‌کنند. در سال‌های اخیر خیلی از مربیان و بازیکنان خارجی پرسپولیس با همین حربه به راحتی از این تیم جدا شده‌اند. 

اصرار رسانه‌های قطری به خبر جدایی عبدالکریم حسن از پرسپولیس این حس را به وجود آورده است که این اتفاق در نهایت رخ خواهد داد. امروز هم حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس در مصاحبه‌ای کوتاه در این باره گفت: «عبدالکریم حسن بازیکن ماست و قرارداد دارد اما من آینده را نمی‌توانم پیش‌بینی کنم.»

در ادبیات فوتبال ایران این جملات بار معنایی منفی و ناامید کننده‌ای دارد. در واقع این طور به نظر می‌رسید که معاون باشگاه پرسپولیس هم به ماندن مدافع قطری چندان امیدوار نیست. برای همین گفت که آینده را نمی‌تواند پیش‌بینی کند.

اما در میان هجوم اخبار بد دو نقل خوب مثبت و امیدوار کننده برای پرسپولیسی‌ها هم منتشر شد. ابتدا رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که به تازگی محرومیتش را پشت سر گذاشته است امروز گفت: «عبدالکريم حسن نه تنها از قطر بلکه که از باشگاه‌های دیگر هم پیشنهاد دارد. اما او بازیکن ماست و در خدمت او هستیم.»

بعدتر هم نقل قولی از مدافع قطری منتشر شد که در آن گفته بود: «من یک بازیکن حرفه‌ای هستم و با پرسپولیس قرارداد دارم. این روزها شایعات زیادی همه جا هست.» با این دو نقل قول از سوی درویش و عبدالکریم حسن کمی از استرس و نگرانی در میان هواداران پرسپولیس کاسته شده اما این ماجرا هنوز تمام نشده است. هواداران پرسپولیس از مدیران باشگاه در این باره اطمینان خاطر می‌خواهند.

1359