افشاگری بزرگ مدیرروستا؛ چند تبانی در یک روز باعث سقوط پاس شد

افشاگری بزرگ مدیرروستا؛ چند تبانی در یک روز باعث سقوط پاس شد

پایگاه خبری فوتبالی- مهاجم اسبق پاس و تیم ملی جدیدترین فردی است که به ماجرای فساد در فوتبال ایران ورود کرده است.

به گزارش فوتبالی، پاس تهران یکی از تیم‌های قدیمی و ریشه‌دار ایران بود که طی یک اتفاق غم‌انگیز در سال 1386 رسما فروپاشید و امتیاز آن به شهر همدان منتقل شد. تیمی که 5 قهرمانی در بالاترین سطح لیگ ایران و یک قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را در کارنامه داشت تا پس از استقلال و پرسپولیس، پرافتخارترین باشگاه ایران باشد.

پس از انتقال به همدان، این باشگاه تحت عنوان پاس همدان در لیگ برتر شرکت کرد و چند سال در این رقابت‌ها حضور داشت، اما در پایان فصل 89-90 در قعر جدول قرار گرفت و همراه پیکان و استیل آذین به لیگ دسته اول سقوط کرد. پس از این ماجرا، پاس دیگر هرگز نتوانست به سطح اول فوتبال ایران برگردد و در سال 95، حتی با لیگ آزادگان هم خداحافظی کرد و این روزها هم در دسته دوم حضور دارد.

در سالی که پاس همدان به لیگ یک سقوط کرد، یعنی سال 90، هدایت تیم برعهده علی‌اصغر مدیرروستا بود. 

او در گفت‌وگویی که با خبرگزاری ایرنا انجام داده، از یک تبانی بزرگ رونمایی کرده که به ادعای او منجر به سقوط پاس در آن فصل شده است.

مدیرروستا می‌گوید: « چند تبانی در یک روز انجام شد تا پاس همدان به لیگ یک سقوط کند. یک سلسله اتفاقاتی را دست به دست هم رقم زدند تا ما سقوط کنیم. الان همان آدم‌ها که مسبب سقوط پاس بودند، ناراحت این تیم هستند! ما گزینه سقوط بودیم، اما به شرطی که در ۵ بازی دیگر ۵ اتفاق رخ می‌داد. مهمترین آن بازی شاهین بوشهر و نفت تهران بود.»

مدیرروستا برای ادعایش سند ندارد اما روی اینکه در آن مقطع تبانی صورت گرفته، اصرار زیادی دارد:" مگر کسی برای تبانی سندسازی می‌کند؟ شما یک بار بازی آن روز شاهین بوشهر و نفت تهران را تماشا کنید. قطعاً می‌فهمید که این بازی اتفاقات پشت پرده‌ای درون خود دارد. تبانی را که نمی‌آیند روی کاغذ بنویسند و به دو تیم بدهند که من الان مدرک داشته باشم."

مدیرروستا برای اثبات حرفش، به شعار هواداران تیم شاهین اشاره کرده است:" متأسفانه ما فکر می‌کردیم فوتبال پاک است و به همین دلیل هرگز فکر نمی‌کردیم تمام ۵ اتفاق رقم بخورد و به دسته پایینتر سقوط کنیم. از طرفی سوت پایان بازی ما را زدند و بعد نفت تهران گل زد. برنامه ۹۰ هم آن بازی را خیلی کوتاه زیر ذره‌بین بردند اما خیلی زود پرونده را بستند. اصلاً نکته جالبی هم در این رابطه وجود دارد. هواداران شاهین از دقیقه ۱۰ شعار می‌دادند تبانی، تبانی، نمی‌خوایم، نمی‌خوایم. مدرک از این بیشتر؟"

7474