استقبال ستاره محبوب ایتالیا از مقایسه با اسطوره یوونتوس

استقبال ستاره محبوب ایتالیا از مقایسه با اسطوره یوونتوس

پایگاه خبری فوتبالی- ماتیا زاکانی پس از گل حساسی که در مقابل تیم ملی کرواسی به ثمر رساند نزد هواداران ایتالیا محبوبیت خاصی پیدا کرد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایتالیا، مدافع عنوان قهرمانی یورو، در مرحله گروهی این رقابت‌ها نتوانست انتظارات را برآورده کند. شاگردان لوچیانو اسپالتی در بازی اول، به سختی موفق به کسب پیروزی شدند و در بازی بعدی، با یک نمایش ناامیدکننده و ضعیف در برابر تیم ملی اسپانیا شکست خوردند تا کار صعود به بازی آخر کشیده شود. در بازی نهایی هم تا دقایق پایانی بازی را به کرواسی واگذار کرده بودند و در آستانه حذف قرار داشتند، اما ماتیا زاکانی در دقایق پایانی گل تساوی‌بخش تیمش را به ثمر رساند و موجبات صعود مستقیم آتزوری به دور حذفی را فراهم کرد.

خیلی از هواداران تیم ملی ایتالیا، گل ماتیا زاکانی را به گل الکس دل پیرو در دیدار نیمه نهایی جام جهانی 2006 آلمان تشبیه کردند. جایی که اسطوره یوونتوس با یک ضربه بغل پای دقیق توپ را به کنج دروازه ینس لمن فرستاد و خیال مردم ایتالیا را از صعود به دیدار پایانی راحت کرد. زاکانی نیز گل خود را در چنین شرایطی به ثمر رساند، هرچند که از نظر حساسیت نمی‌توان این دو گل را مقایسه کرد، چرا که دل پیرو با گلش ایتالیا را به فینال جام جهانی فرستاد و زاکانی لاجوردی‌پوشان را به دور حذفی یورو برد.

حالا زاکانی در خصوص این مقایسه گفت: «شنیدم که خیلی‌ها گفتند گلم شبیه گل دل پیرو به آلمان بود. او اسطوره من است. زمانی که بچه بودم، پوسترهایی از را بر دیوار اتاق زده بودم. پیش از شروع مسابقات به اردوی ما آمد و باعث شگفت‌زدگی‌مان شد.»

1428