خبر خوب برای تیم ملی ایران؛ به پیونگ یانگ نمی‌رود!

خبر خوب برای تیم ملی ایران؛ به پیونگ یانگ نمی‌رود!

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی ایران برای انجام بازی خود با کره شمالی به این کشور سفر نخواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، ساعاتی قبل قرعه‌کشی مرحله سوم و نهایی مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا برگزار شد و تیم ملی ایران رقبای خود را در این مرحله شناخت. 

تیم ملی باید در این مرحله با تیم‌های قرقیزستان، امارات، ازبکستان، قطر و کره شمالی بازی کند تا در صورت قرار گرفتن در رده اول یا دوم جدول گروه مستقیما به جام جهانی 2026 صعود کند و برای چهارمین دوره پیاپی جواز حضور در بزرگترین فستیوال فوتبالی جهان را بگیرد. اتفاقی که در تاریخ فوتبال ایران بی‌سابقه بوده است.

یکی از ایران در این مرحله، کره شمالی است که بعد از 3 دوره غیبت، موفق به رسیدن به این مرحله شده و حالا با وجود تمامی مشکلات و کمبودهایی که دارد به دنبال یک هدف بزرگ و البته دور از ذهن است و می‌خواهد بعد از سال 2010 دوباره مسافر جام جهانی شود.

اما کره شمالی به دلیل مشکلات داخلی که دارد نمی‌تواند در کشور خود از رقبایش میزبانی کند و به همین خاطر پنج مسابقه‌ای را که در آن میزبان است در کشور ثالث برگزار خواهد کرد. کاری که سال‌هاست کشورهایی نظیر عراق و سوریه و فلسطین هم آن را انجام می‌دهند. 

به این ترتیب تیم ملی برای انجام بازی خود مقابل کره شمالی نباید به این کشور سفر کند و با استناد به صحبت‌های مهدی محمدنبی، نایب رییس فدراسیون فوتبال شاگردان قلعه‌نویی در لائوس یا چین به مصاف کره شمالی می‌روند. 

9098