پرسپولیس در اولین فصل حضور کامل یک سرمربی خارجی؛ روند عجیب بدون قهرمانی

پرسپولیس در اولین فصل حضور کامل یک سرمربی خارجی؛ روند عجیب بدون قهرمانی

پایگاه خبری فوتبالی- نیمکت پرسپولیس برای لیگ بیست و چهارم به یک سرمربی اسپانیایی به نام خوان کارلوس گاریدو سپرده شد.

به گزارش فوتبالی، قرمزها در تاریخ لیگ برتر و در اولین فصل حضور کامل (از هفته اول تا هفته پایانی) یک سرمربی خارجی، روند عجیبی را سپری کرده‌اند: اولا هرگز قهرمان نشده‌اند و ثانیا هر بازی، یک پله در جدول بالاتر رفته‌اند؛ پنجم در لیگ سوم، چهارم در لیگ چهارم، سوم در لیگ ششم و دوم در لیگ پانزدهم.

* وینکو بگوویچ

با حضور مدیرعامل جدید و پایان بخشیدن به همکاری با علی پروین، نیمکت پرسپولیس در ابتدای لیگ سوم به وینکو بگوویچ سپرده شد. مرد کروات، روزگار خوبی را در اهواز سپری کرده بود. خریدهای خوب و جذابی برای او انجام شد شامل علی دایی، مهرداد میناوند، علیرضا امامی‌فر و بقیه. پرسپولیس با وجود رقم زدن بهترین افتتاحیه تاریخ لیگ برتر نتوانست فصل را روی پله‌ای بهتر از پنجم تمام کند. قرمزها در آن دوره لیگ برتر 10 برد، 9 مساوی و 7 باخت داشتند.

* راینر سوبل

مدیرعامل پرسپولیس تغییر کرد، علی پروین برگشت ولی بازهم سرمربی، یک خارجی بود به نام راینر سوبل از آلمان. پرسپولیس در این فصل با از دست دادن علی دایی، زهر هجومی‌اش کشیده شد و البته با نتایجی که در طول فصل گرفت هم چندان جزو مدعیان قرار نداشت. آنها در لیگ چهارم، چهارم شدند با کارنامه 16 برد، 7 مساوی و 7 باخت. در طول فصل، مناقشات بین سوبل و پروین درنهایت بازنده‌ای به نام پرسپولیس داشت.

* مصطفی دنیزلی

با ترک تهران از سوی آری هان، مدیرعامل پرسپولیس تصمیم گرفت همچنان یک خارجی را روی نیمکت قرار دهد و به همین دلیل، مصطفی دنیزلی سرمربی قرمزها در لیگ ششم شد. آنها توانستند دربی رفت را ببرند ولی رونمایی از اولین بازیکنی که در تاریخ برابر پرسپولیس هت‌تریک می‌کند و چند باخت ویژه (برابر ابومسلم و پاس در تهران)، جایگاهی بهتر از سومی را نصیب‌شان نکرد ولواینکه آنها در 10 بازی پایانی نباختند: 14 برد، 11 مساوی و 5 باخت.

* برانکو ایوانکوویچ

بعد از حضور روی نیمکت پرسپولیس در 5 بازی پایانی لیگ چهارهم، برانکو در پانزدهمین دوره لیگ برتر برای اولین بار یک فصل حضور کامل به عنوان سرمربی قرمزها را تجربه کرد و در رقابتی میلیمتری قهرمانی را از دست داد. پرسپولیس فصل را با 16 برد، 9 مساوی و 5 باخت تمام کرد ولی به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان، نایب قهرمان شد. ایراد اصلی قرمزها در این فصل، فاز دفاعی‌شان بود با حضور امثال مکانی، بنگر، نورمحمدی و بقیه.

5390