صعود ترکیه به جمع ۱۶ تیم برتر

صعود ترکیه به جمع ۱۶ تیم برتر

پایگاه خبری فوتبالی - ترکیه با نتیجه دو بر صفر چک را شکست داد تا با ۶ امتیاز به عنوان تیم دوم صعود کند

به گزارش فوتبالی، امشب از چهارچوب هفته سوم و پایانی مرحله گروهی یورو 2024، از گروهF ، تیم های ترکیه و جمهوری چک ازساعت 22:30 به مصاف هم رفتند. دو تیم در حالی پا به میدان می گذاشتند که ترکیه  با سه امتیاز و چک با یک امتیاز در ردههای دوم و چهارم قرار داشتند و پیروزی در این دیدار می توانست به هر دو تیم کمک کنند تا راهی مرحله بعدی شوند.

در نیمه اول،آنتونین باراک مهاجم چک در دقیقه ۲۰ با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد تا کار چک برای رسیدن به برد و ۳امتیاز خیلی سخت شود. بعد از این اتفاق، ترکیه مالکیت توپ و میدان را در اختیار گرفت، اما چک هم عقب ننشست و چند فرصت خوبگلزنی ایجاد کرد اما نتوانست به گل برسد تا نیمه اول بدون گل به پایان برسد.

در نیمه دوم این بار دو تیم برای رسیدن به گل اول تلاش زیادی کردند و در دقیقه ۵۱ هاکان چالهان اوغلو گل اول ترکیه را به ثمر رساند. در دقیقه ۶۶ روی اشتباه دروازه بان ترکیه، سوچک گل تساوی را زد. در ادامه شاهد بازی به شدت فیزیکی و پر کارت بودیم اما در دقیقه ۹۰+۱ جنک توسون مهاجم ترکیه گل دوم را زد تا ترکیه به دومین بردش برسد.

با نتایجی که امشب رخ داد، پرتغال با ۶ امتیاز به عنوان تیم صدرنشین صعود کرد، ترکیه با ۶ امتیاز به عنوان تیم دوم و تیم های گرجستان و چک به ترتیب با ۴ و دو امتیاز در رده های سوم و چهارم قرار گرفتند.

4416