روایت تاریخی از اولین بازی پرسپولیس با یک تیم خارجی؛ وقتی پرویزخان از فوتبال خداحافظی کرد

روایت تاریخی از اولین بازی پرسپولیس با یک تیم خارجی؛ وقتی پرویزخان از فوتبال خداحافظی کرد

پایگاه خبری فوتبالی- اولین بازی پرسپولیس با یک تیم خارجی با خداحافظی مرحوم دهداری از فوتبال مصادف شد.

به گزارش فوتبالی، 56 سال پیش در چنین روزی تیم پرسپولیس اولین مسابقه‌اش با یک تیم خارجی را انجام داد. تا قبل از آن روز پرسپولیس فقط مقابل حریفان داخلی قرار گرفته بود. اما روز 5 تیر 1347 در یک بازی دوستانه با تیم ارتش کره جنوبی روبرو شد و این اولین مسابقه قرمزپوشان تهرانی با یک حریف غیر ایرانی بود.

آن روز پرسپولیس در ورزشگاه شهید شیرودی (امجدیه سابق) در یک بازی دوستانه مقابل تیم «ارتش کره جنوبی» قرار گرفت و توانست با نتیجه دو بر صفر حریفش را شکست بدهد. گل‌های پرسپولیس را در آن مسابقه دوستانه کاظم رحیمی و همایون بهزادی وارد دروازه حریف کردند.

نکته جالب درباره این بازی مربوط به مرحوم پرویز دهداری بود. مرحوم دهداری تا یک سال قبل در تیم شاهین بود اما بعد از انحلال شاهین به پرسپولیس پیوست و به طور همزمان بازیکن و مربی این تیم شد. در روزِ بازی با ارتش کره جنوبی دهداری که مربی-بازیکن پرسپولیس بود دقایقی به عنوان بازیکن وارد زمین شد و آخرین بازی‌اش را برای پرسپولیس انجام داد. آن هم در 36 سالگی.

دو سال بعد بود که مرحوم دهداری برای اولین بار سرمربی تیم ملی ایران شد. او توانست برای دومین بار فوتبال ایران را به المپیک (مونیخ 1972) برساند. اما قبل از شروع مسابقات کناره‌گیری کرد. 14 سال بعد هم مجددا سرمربی تیم ملی ایران شد و این بار ماجرای استعفای 14 بازیکن تیم ملی برای او رخ داد. 

1359