دفاعیه عجیب سرمربی پیشینِ مس کرمان از اتهام فساد؛ اگر سکه می‌دادیم که سقوط نمی‌کردیم!

دفاعیه عجیب سرمربی پیشینِ مس کرمان از اتهام فساد؛ اگر سکه می‌دادیم که سقوط نمی‌کردیم!

پایگاه خبری فوتبالی- همانطور که خبر آمده بود، بعد از باشگاه مس رفسنجان، پای باشگاه مس کرمان هم به پرونده فساد در فوتبال ایران باز شده است.

به گزارش فوتبالی، حدود دو ماه پیش بود که اولین خبرهای رسمی درباره فساد در باشگاه مس رفسنجان منتشر شد و در زمان کوتاهی برخی افراد که در این پرونده متهم بودند احضار و بازداشت شدند. اما از همان موقع و از اخباری که منتشر می‌شد مشخص بود که پای باشگاه‌های دیگری هم به این ماجرا باز خواهد شد. باشگاههای مس کرمان و شمس آذرقزوین هم پایشان به این پرونده باز شده است و حتی اواسط همین هفته بود که اعلام شد که در پرونده فساد در فوتبال حالا پای باشگاه مس کرمان هم به این پرونده باز شده که از سوی نهادهای نظارتی و امنیتی در حال پیگیری است. ظاهرا در این پرونده، موضوعِ پرداخت تعدادی سکه از سوی باشگاه مس کرمان به داوران و یک سری افراد در دو فصل گذاشته در حال بررسی است.

نکته سوال برانگیز درباره این پرونده این است که مس کرمان دو فصل پیش در لیگ برتر حضور داشت و در نهایت در پایان فصل با کسب 22 امتیاز و قرار گرفتن در رده پانزدهم به مسابقات دسته اول جام آزادگان سقوط کرد. این تیم در فصل اخیر جام آزادگان ششم شد و از رسیدن به لیگ برتر باز ماند. در دوره‌ای که مس کرمان در لیگ برتر بود و سقوط کرد فرزاد حسین‌خانی سرمربی مس کرمان بود. حالا او در گفت‌وگو با تسنیم سعی کرده از تیم سابقش رفع اتهام کند. 

حسین‌خانی گفته است: «اگر اشتباهات داوری به ضرر ما نبود، در لیگ برتر هم سقوط نمی‌کردیم. در جریان این موضوع نیستم، اما اگر به کسی سکه می‌دادیم، خودمان سقوط نمی‌کردیم! اینها حاشیه‌سازی برای مس کرمان است و سقوط تیم، پاسخی بسیار خوب برای حاشیه‌هایی محسوب می‌شود که برای مس می‌سازند.» البته پرونده ای که تشکیل شده به دلیل دادن سکه ها در زمان حضور این تیم در لیگ دسته اول است اما حسین خانی سعی می کند فقط درباره لیگ برتر صحبت کند و اطمینان می دهد که در آن فصل هیچ سوتی به نفع این تیم زده نشده است: «در لیگ برتر فقط یک پنالتی برای ما گرفته شد و هیچ سوتی به سود ما زده نشد. جدول لیگ برتر در صورت نبود اشتباهات داوری را محاسبه کردند که در جایگاه دوازدهم این جدول بودیم. در لیگ یک هم داوران از کنار بسیاری از خطاها به نفع مس گذشتند. در این بازی‌ها فقط 10 گل خوردیم و 70 امتیاز گرفتیم که اگر نیمی از این خطاها به سود ما اعلام می‌شد، می‌توانستیم رکورد بسیار خوبی بزنیم. فقط بازی با نفت آبادان بود که قبل از مسابقه به مدیرعامل باشگاه گفتم درخواست تغییر داور را مطرح کند. مدیرعامل باشگاه گفت که داور بازی بسیار باتجربه است. با این حال هیچ راهی نبود که داور بخواهد پنالتی ما را نادیده بگیرد. پنالتی صنعت نفت هم درست نبود و شایسته باخت نبودیم. دیدار صنعت نفت - گل‌گهر را هم به یاد دارم که شکست نفت، بقای ما را قطعی می‌کرد. گل‌گهر در آن مسابقه از دروازه‌بان رده امید خود استفاده کرد و به چند بازیکن اصلی خودش میدان نداد

البته هنوز دقیقا مشخص نیست اتهامات باشگاه مس کرمان چیست. چون جزییات زیادی از این پرونده منتشر نشده است. فقط این را می‌دانیم که مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال ایران تایید کرده است که موضوع این پرونده هم مثل پرونده مس رفنسجان، پرداخت رشوه است. رشوه هایی در قالب سکه، دلار، ارز! درست شبیه به باشگاه مس رفسنجان!

1359