از تهران به تایلند؛ اوسمار سرمربی بوریرام شد

از تهران به تایلند؛ اوسمار سرمربی بوریرام شد

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی فصل گذشته پرسپولیس هدایت تیم قهرمان لیگ برتر تایلند را بر عهده گرفت.

به گزارش فوتبالی، بالاخره بعد از چند روز که شایعه پیوستن اوسمار ویرا به باشگاه بوریرام تایلند شنیده می‌شد این خبر تایید شد و سرمربی فصل گذشته پرسپولیس به تیم قهرمان لیگ برتر تایلند پیوست. اوسمار جانشین امرسون پریرای برزیلی شد که به صورت موقت در دو بازی هدایت بوریرام را بر عهده داشت.

اوسمار دو سال پیش به عنوان دستیار به کادر فنی پرسپولیس اضافه شد تا به یحیی گل‌محمدی کمک کند. در سال اول حضور او پرسپولیس موفق به قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و سوپرکاپ شد. در لیگ بیست و سوم اما ماجرا برای یحیی و اوسمار به شکل متفاوتی پیش رفت.

پرسپولیس در نیم‌‌فصل اول نه در نتیجه گیری و نه در شکل بازی رضایت طرفدارانش را جلب نکرده بود. حذف از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هم فشار را روی یحیی بیشتر کرد. همه این اتفاقات باعث شد یحیی در پایان نیم‌فصل اول استعفا بدهد. مدیران باشگاه پرسپولیس هم اوسمار را در میان مخالفت بخش عمده‌ای از هواداران پرسپولیس به عنوان سرمربی انتخاب کردند. 

در میان ناباوری اما پرسپولیس با اوسمار در مسیر پیشرفت قرار گرفت و تبدیل به مدعی جدی قهرمانی شد. این اتفاق رضایت هواداران و مدیران پرسپولیس را دنبال داشت و به همین دلیل ماموریت تمدید قرارداد با سرمربی برزیلی در دستور کار قرار گرفت. مذاکرات با اوسمار شروع شد و باشگاه خبرهای امیدوار کننده‌ای از این ماجرا به هواداران پرسپولیس می‌داد. 

اما با رسیدن به هفته‌های پایانی لیگ (از هفته بیست و هفتم) و حساس‌تر شدن جنگ قهرمانی بین استقلال و پرسپولیس مذاکرات متوقف شد. شنیده می‌شود که اوسمار همان روزها تصمیمش را برای جدایی از پرسپولیس گرفته بوده و مذاکرات از طرف او متوقف شده است. پرسپولیس در هفته‌ پایانی لیگ برتر به شکلی ناباورانه قهرمان لیگ برتر شد و محبوبیت اوسمار در میان هواداران پرسپولیس به بالاترین حد رسید.

اوسمار فردای قهرمانی پرسپولیس تهران را ترک کرد تا به کشورش برزیل برود و استراحت کند. اینجا بود که اولین تردیدها درباره ادامه همکاری‌ها بروز کرد. اوسمار به باشگاه پیغام داده بود که همسرش بیمار است و این دغدغه ذهنی برای او تبدیل به یک معضل بزرگ شده است.

همان روزها اولین شایعه درباره پیشنهاد باشگاه بوریرام یونایتد به اوسمار شنیده شد که البته سرمربی برزیلی آن را تکذیب کرد. اما امروز که این انتقال رسمی شد مشخص شده است که اوسمار از مدت‌ها قبل پیشنهاد بوریرام را دریافت کرده بود. حالا مشخص نیست اوسمار مشکل بیماری همسرش را چطور حل کرده است.

بوریرام در فصل 2023-2024 توانست با کسب 69 امتیاز از 30 مسابقه قهرمان تای‌لیگ (لیگ برتر تایلند) شود و حالا هواداران این تیم انتظاری کمتر از قهرمانی با اوسمار هم ندارند. حالا باید دید اوسمار بعد از یک تجربه فوق‌العاده با پرسپولیس در تایلند چطور عمل خواهد کرد.

1359