ستاره سابق آرسنال نامزد مربیگری تیم ملی ولز

ستاره سابق آرسنال نامزد مربیگری تیم ملی ولز

پایگاه خبری فوتبالی- تیری هانری، مهاجم افسانه ای سابق آرسنال و فرانسه یکی از گزینه های حضور به عنوان سرمربی تیم ملی ولز است.

به گزارش فوتبالی، مطابق خبر فابریزیو رومانو هانری که در حال حاضر هدایت تیم زیر ۲۱ سال فرانسه را بر عهده دارد و در حال آماده شدن برای هدایت تیم المپیک کشورش در بازی‌های فوتبال المپیک در ماه آینده و در پاریس است. این بازیکن ۴۶ ساله با حضور روی نیمکت تیم ملی ولز مرتبط شده است. روز جمعه گذشته راب پیج سرمربی پیشین ولز پس از سه سال و نیم مسئولیت در پی ناکامی ولز در راهیابی به  یورو ۲۰۲۴ اخراج شد.

انتظار نمی رود که هیئت رییسه فدراسیون فوتبال ولز در تعیین جانشین پیج عجله کند زیرا ولز تا ماه سپتامبر که باید بازی های خود در لیگ ملت ها اروپا را در خانه مقابل ترکیه آغاز کند، بازی بین المللی ندارد. گزارش شده است که برخی از روسای فدراسیون فوتبال ولز مشتاق به استخدام یک نام بزرگ هستند، همانطور که شش سال پیش رایان گیگز کاپیتان سابق ولز و منچستریونایتد را انتخاب کردند. با توجه به اینکه هانری یکی از بهترین بازیکنان نسل خود است و همچنین به عنوان کارشناس تلویزیونی و همچنین مربی زیر ۲۱ سال فرانسه نام برجستهای است، این گزینه عجیب نخواهد بود. با این حال، از نظر نوع دستمزدی که فدراسیون فوتبال ولز می تواند به هانری در مقایسه با برخی دیگر از تیم های ملی ارائه دهد، تفاوت وجود دارد.

۱۰۰۹