گزارش ایسنا/ فولاد؛ متمولِ پرحاشیه لیگ بیست و سوم

گزارش ایسنا/ فولاد؛ متمولِ پرحاشیه لیگ بیست و سوم

پایگاه خبری فوتبالی- تیم فوتبال فولاد خوزستان را که به سختی در لیگ بیست و سوم توانست از سقوط فرار کند، می‌توان از تیمهای متمول اما پرحاشیه فصل گذشته دانست.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، تیم فوتبال فولاد خوزستان که در لیگ بیست و سوم عملکرد ناباورانه‌ای داشت، در آخرین بازی لیگ توانست مهر بقا را پای کارنامه خود بزند؛ تیمی که علی‌رغم هزینه‌های فراوان و امکانات بسیار خوب، هرگز نتوانست انتظارات را برآورده کند و در نهایت با کسب ۲۹ امتیاز و قرار گرفتن در رده یازدهم به کار خود پایان داد.

مقایسه آماری عملکرد فولاد با فصول قبل

فولاد در حالی در لیگ بیست و سوم برای سقوط نکردن تلاش می کرد که در فصول قبل و در زمان هدایت جواد نکونام به دو سهمیه آسیایی، قهرمانی جام حذفی و قهرمانی سوپرجام رسیده بود. اگرچه سرخ‌پوشان اهوازی لیگ بیست و دوم را هم پس از جدایی جواد نکونام در اواخر بازی‌ها، پرحاشیه پشت سر گذراندند اما همین لیگ را با ۴۰ امتیاز و کسب عنوان هفتمی به پایان رساندند.

فولاد مدعی در سال‌های قبل که با جواد نکونام مجددا احیا شده بود، در لیگ گذشته در شرایطی نا به سامان روزهای تلخی را تجربه کرد و کسب ۲۹ امتیاز - آن هم در حالی که تیمی مانند شمس آذر که اولین حضورش در لیگ برتر را تجربه می کرد با ۳۹ امتیاز در رده هشتم قرار گرفت و حتی در برهه‌ای از شانس کسب سهمیه آسیایی برخودار بود - نشان‌دهنده وضعیت نا به سامان فولاد متمول و پرامکانات بود.

مقایسه ارزش فولاد نسبت به لیگ بیست و دوم

مطابق آمار سایت معتبر ترانسفر مارکت، ارزش بازیکنان فولاد در لیگ بیست و سوم کاهش فاحشی داشت و شاید علت اصلی آن هم به جدایی تعدادی از بازیکنان از این تیم برگردد. مجموع بازیکنان فولاد در لیگ بیست و دوم ۱۰.۳ میلیون یورو ارزش داشت و لیگ بیست و سوم را در حالی به پایان رساند که فهرست آنها ۵.۴۸ میلیون یورو ارزش دارد.

گران‌ترین بازیکن فولاد در فصلی که گذشت، لوکاس کاندیدو با ۵۰۰ هزار یورو و دومین بازیکن گران فولاد احسان پهلوان با ۴۰۰ هزار یورو بود. در لیگ بیست و دوم اما گران‌ترین بازیکن، تورس ۱‌.۲ میلیون یورویی و بعد از او عارف آقاسی با ۶۰۰ هزار یورو بودند.

ترین‌های انفرادی فولاد در لیگ بیست و سوم

لوسیانو پریرار و ساسان انصاری هر کدام با ۵ گل زده بهترین گلزنان فولاد بودند. ساسان انصاری همچنین با ۶ پاس گل برترین پاسور فولاد در فصلی که گذشت لقب گرفت. کنت هم درون دروازه فولاد ۹ کلین شیت داشت.

ساسان انصاری ارزشمندترین بازیکن فولاد بود که با ۵ گل زده و ۶ پاس گل، ۱۱ تاثیرگزاری در به ثمر رساندن گل‌های فولاد داشت. بعد از او پریرا با ۵ گل و یک پاس گل و ۶ تاثیرگزاری در گل، در جایگاه بعدی قرار گرفت.

در این تیم کاندیدو شش بار کار زرت گرفت و اگر بخواهیم از نظر کارت قرمز خشن‌ترین بازیکن فولاد را در فصلی که گذشت، معرفی کنیم این عنوان به شجاعی، مریدی و نجاریان می‌رسد که هر کدام یک بار با کارت قرمز جریمه شدند.

مهم‌ترین حواشی فولاد در لیگ بیست و سوم

از مهمترین حاشیه‌های فولاد می‌توان به تغییرات مکرر و گاهی بدون هدف و برنامه در راس کادر فنی و مدیریت باشگاه اشاره کرد. فولاد فصل عجیبی را از این بابت تجربه کرد؛ موضوعی که کمتر فصلی فولاد دچار آن شده بود. فولاد برخلاف خواسته هواداران خود لیگ را با هدایت منصوریان آغاز کرد اما او با کسب سه شکست متوالی خیلی زود برکنار شد و کار در ادامه به مارتینس اسپانیایی سپرده شد. در حالی که این سرمربی اسپانیایی موفق شد در ۱۱ بازی برای فولاد ۱۵ امتیاز تا پایان نیم فصل اول کسب کند، در آستانه نیم فصل دوم برکنار شد تا احمد آل نعمه بدون تجربه سرمربیگری عهده‌دار هدایت تیم شود اما او هم چندان روی نیمکت فولاد دوام نیاورد و ماموریت بقای تیم به عبدالله ویسی سپرده شد. نارضایتی هواداران و التهاب سکوهای فولاد در بازی‌های مختلف نیز از دیگر حواشی این تیم در فصل گذشته بود.

1999