گزارش ویژه/ بازخوانی شکست گاریدو از فرهاد مجیدی؛ روزی که استقلالی‌ها از العین، انتقام گرفتند!

گزارش ویژه/ بازخوانی شکست گاریدو از فرهاد مجیدی؛ روزی که استقلالی‌ها از العین، انتقام گرفتند!

پایگاه خبری فوتبالی- فرهاد مجیدی زمانی که هدایت استقلال را برعهده داشت موفق شده بود مچ گاریدو، سرمربی فعلی پرسپولیس را بخواباند.

به گزارش فوتبالی، روز گذشته بود که بعد از کلی گمانه‌زمانی سرانجام از سرمربی پرسپولیس رونمایی شد و کارلوس گاریدو اسپانیایی هدایت این تیم را برعهده گرفت تا جانشین اوسمار ویرای برزیلی شود.

 سرمربی پرافتخاری که سابقه سرمربیگری در تیم‌های مختلف آفریقایی را در کارنامه دارد و حتی برای مدتی در لالیگا و لالیگا 2 هم سرمربیگری کرده است.

 او که در آسیا هم سابقه فعالیت دارد در سال 2018 هدایت العین امارات را برعهده گرفت و رویاهای زیادی را با این تیم اماراتی در سر می‌پروراند. از قضا العین در همان سال با استقلال در گروه مرگ مسابقات لیگ قهرمانان آسیا که الهلال و الدحیل هم در آن حضور داشتند همگروه شد. العین در شرایطی می‌بایست به مصاف استقلال می‌رفت که بعد از آن فاجعه خردادماه ۱۳۹۶ و رقم خوردن سنگین‌ترین شکست تاریخ آبی‌پوشان در قاره کهن (شش بر یک در العین) باید بالاخره این تیم را شکست می‌داد.

آبی‌ها در بازی رفت نتوانستند از برتری یک گله خود محافظت کنند و در دقایق پایانی برد را با تساوی عوض کردند تا چهارمین بازی بدون برد مقابل این تیم اماراتی رقم بخورد؛ استقلال در سال 2018 هم با العین همگروه شده بود و در دو بازی رفت و برگشت با این تیم به تساوی رسیده بود.

سرانجام نوبت به فرهاد مجیدی رسید که این طلسم را بشکند و بعد از مدت‌ها استقلال را صاحب برد مقابل العین کند؛ مجیدی که به عنوان دستیار ایرانی شفر انتخاب شده بود بعد از اخراج این سرمربی آلمانی به عنوان سرمربی موقت انتخاب شد تا 6 بازی باقی‌مانده تیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا را به سرانجام برساند. 

فرهاد مجیدی که تا قبل از بازی با العین که آخرین بازی فصل برای استقلال به شمار می‌آمد در 5 بازی، به 3 برد و 2 تساوی رسیده بود و به شدت مشتاق بود تا کار خود را با پیروزی به اتمام برساند. آن‌هم پیروزی در برابر تیم سابق خود که با پیراهن آن به مقام قهرمانی در آسیا رسیده بود.

به هرحال آبی‌ها با تفکرات فرهاد مجیدی در امارات با گل‌های محمد دانشگر و مرتضی تبریزی گل تماشایی مارکوس برگ را بی‌اثر کردند و ضمن کامبک زدن به این تیم اماراتی بالاخره موفق به شکست دادن العین شدند. در آن بازی آیاندا پاتوسی یک پنالتی را هم با چاشنی بی‌دقتی هدر داد. در آن بازی مجیدی توانست در نبرد تفکرات با گاریدو، سرمربی فعلی پرسپولیس دست بالاتر را داشته باشد و این سرمربی اسپانیایی را مغلوب کند.

بعد از آن بازی مدیران وقت باشگاه تصمیم گرفتند که با فرهاد مجیدی ادامه ندهند و آندرا استراماچونی را به عنوان سرمربی جدید تیم انتخاب کنند. 

‌گزارش از جواد حامدنیا/ پایگاه خبری فوتبالی 

۹۰۹۸