وضعیت عجیب نیمکت‌های لیگ برتر؛ فقط 6 تیم مربی خودشان را می‌شناسند!

وضعیت عجیب نیمکت‌های لیگ برتر؛ فقط 6 تیم مربی خودشان را می‌شناسند!

پایگاه خبری فوتبالی- اغلب تیم‌های لیگ برتری هنوز وضعیت مشخصی روی نیمکت‌شان ندارند.

به گزارش فوتبالی، لیگ بیست و سوم با قهرمانی پرسپولیس، نایب قهرمانی استقلال و سومی سپاهان به پایان رسید. در جام حذفی هم سپاهان قهرمان شد. به این ترتیب پرسپولیس و استقلال به لیگ نخبگان رسیدند. سپاهان راهی پلی آف لیگ نخبگان شد و تراکتور که در لیگ چهارم شده بود به مسابقات سطح دو لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد.

حالا که لیگ به پایان رسیده است و کمتر از دو ماه دیگر قرار است فصل جدید مسابقات لیگ برتر شروع شود اتفاق عجیبی در فوتبال ایران رخ داده است. تکلیف نیمکت بیش از نیمی از تیم‌های لیگ برتری مشخص نیست!

پرسپولیس که با رفتن اوسمار ویرا دچار شوک شده بود سرانجام بامداد روز گذشته از خوان کارلوس گاریدو به عنوان سرمربی جدیدش رونمایی کرد. استقلال ظاهرا قرار است با جواد نکونام ادامه بدهد اما اگر در روزهای آینده تصمیم مدیران این باشگاه عوض شد و یک مربی خارجی هدایت استقلال را بر عهده گرفت اصلا تعجب نکنید. به خصوص این که پرسپولیس هم یک سرمربی خارجی آورده است و حالا بخش زیادی از هواداران این تیم هم توقع دارند یک مربی خارجی روی نیمکت استقلال بنشیند. در این باره شایعه زیاد است. یک روز حرف از آندره‌آ استراماچونی می‌شود و یک روز صحبت فرهاد مجیدی می‌شود. اما به زودی تکلیف نیمکت آبی‌ها هم مشخص خواهد شد.

سپاهان از ماندن محمد مورایس اطمینان داشت اما او درخواست کناره‌گیری کرده است. هر چند باشگاه با این درخواست موافق نیست اما بعید است مورایس در اصفهان بماند. در تبریز هم همه منتظر هستند سرمربی جدید تراکتور معرفی شود.

در ذوب آهن صحبت از ادامه کار محمد ربیعی است اما به دلیل مسائلی که در پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان ربیعی را درگیر کرده است امکان دارد این همکاری تمام شود و ذوب آهن به سراغ یک مربی جدید برود.

ملوان بندر انزلی با مهدی تارتار فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشت اما قرارداد این مربی تمام شده و ظاهرا خبری از تمدید نیست. تارتار هم چند روز پیش در پستی از هواداران ملوان تقدیر و تشکر کرد که این برای خیلی‌ها به معنی خداحافظی او از بندر انزلی بود.

آلومینیوم اراک و شمس آذر قزوین ظاهرا قصد دارند با مربی‌های فصل گذشته‌شان ادامه بدهند. مجتبی حسینی در آلومینیوم بسیار خوب کار کرد و سعید دقیقی با شمس آذر فراتر از انتظارات ظاهر شد. به نظر می‌رسد جای پای این دو نفر روی نیمکت تیم‌شان محکم است.

وضعیت گل‌گهر سیرجان هم مشخص نیست. این تیم با مارینوس اوزونیدیس نتایج قابل قبولی نگرفت و احتمال تغییر در کادر فنی این تیم زیاد است. هر چند ممکن است اوزنونیدیس در گل‌گهر بماند. گفته می‌شود او یکی از نامزدهای سرمربیگری گل‌گهر در فصل آینده است. 

مس رفسنجان که فصل عجیب و پرماجرایی را پشت سر گذاشت تمایل دارد با محرم نویدکیا ادامه بدهد. اما به نظر می‌رسد محرم چندان به ادامه کار در رفسنجان خوش‌بین نیست. به خصوص که شایعات اخیر درباره احتمال سقوط این تیم به دسته پایین‌تر جدی‌تر از قبل شده است.

فولاد خوزستان که به زحمت و با استرس زیادر در لیگ برتر ماند با عبدالله ویسی قطع همکاری کرد و یحیی گل‌محمدی را به عنوان سرمربی جدید معرفی کرد. استقلال خوزستان هم با استعفای سیروس پورموسوی فعلا بدون مربی است.

نساجی هم بدون سرمربی است. ساکت الهامی که این تیم را در لیگ برتر نگه داشت چند روز پیش در اینستاگرام استعفا داد. هوادار هم وضعیت چندان مشخصی ندارد. مسعود شجاعی هنوز برای ادامه همکاری در این تیم به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.

اما دو تیمی که از لیگ یک به لیگ برتر آمده‌اند قصد دارند با مربیان خودشان ادامه همکاری بدهند. خیبر خرم آباد محمدرضا مهاجری را روی نیمکتش خواهد داشت و چادرملوی اردکان با سعید اخباری لیگ برتر را شروع خواهد کرد.

به این ترتیب فقط 6 تیم پرسپولیس، آلومینیوم اراک، شمس آذر قزوین، فولاد خوزستان، خیبر خرم آباد و چادرملوی اردکان وضعیت مشخص و قطعی روی نیمکت دارند. استقلال، سپاهان، ذوب آهن، ملوان، گل‌گهر سیرجان، مس رفسنجان و هوادار مربی دارند اما احتمال ماندن یا قطع همکاری‌شان وجود دارد. تراکتور، نساجی مازندران و استقلال خوزستان هم قطعا مربیان جدیدی برای فصل بعد خواهند داشت. 

1359