پرسپولیس؛ پنالتی‌گیرترین تیم لیگ بیست و سوم

پرسپولیس؛ پنالتی‌گیرترین تیم لیگ بیست و سوم

پایگاه خبری فوتبالی- در بین تیم‌های حاضر در لیگ بیست و سوم، پرسپولیس 9 پنالتی به دست آورد و پنالتی‌گیرترین تیم بود.  

به گزارش فوتبالی، قرمزپوشان پایتخت در 30 مسابقه از لیگ برتر، 9 بار صاحب ضربه پنالتی شدند و از این حیث در رتبه اول قرار گرفتند. بعد از پرسپولیس، ملوان بندر انزلی با 8 پنالتی در رتبه دوم قرار گرفت.  

پرسپولیسی‌ها البته تمام این 9 پنالتی را به گل تبدیل کردند تا به همین وسیله، کمک شایانی به قهرمان شدن‌شان کرده باشند. در لیگ بیست و سوم، شهاب زاهدی در بازی با پیکان در هفته ششم، گولسیانی در دیدار برابر تیم‌های شمس آذر در هفته چهاردهم، ذوب آهن در هفته هجدهم و ملوان در هفته بیست و سوم و محمدحسین کنعانی زادگان مقابل تیم‌های استقلال خوزستان در هفته‌های سیزدهم و بیست و هشتم، فولاد هفته نوزدهم، پیکان هفته بیست و یکم و صنعت نفت آبادان در هفته بیست و چهارم گلزنی کردند تا هر 9 پنالتی سرخ‌ها وارد دروازه شود. 

طبق آمارهای ثبت شده، تنها دو پنالتی از این 9 پنالتی، مستقیما پرسپولیس را به سه امتیاز مسابقه رساند که هر دو نیز توسط گولسیانی به گل تبدیل شده بود. پنالتی گل شده او در بازی هفته هجدهم و در مقابل ذوب آهن، تنها گل بازی بود و 3 امتیاز را برای سرخ پوشان به دست آورد. گولسیانی همچنین در مصاف با شمس آذر در هفته چهارهم در دقیقه 81 پنالتی خود را در حالی به گل تبدیل کرد که بازی تا پیش از این ضربه، یک بر یک و با نتیجه مساوی دنبال می‌شد اما گل گولسیانی از روی نقطه پنالتی، پرسپولیس را در نهایت به سه امتیاز رساند.  

 از حیث پنالتی‌های گل شده نیز، ملوان با گل کردن 6 پنالتی از 8 ضربه پنالتی، باز هم در رتبه دوم قرار گرفت. علاوه بر پرسپولیس که در ضربات پنالتی بدون خطا بود، صنعت نفت آبادان نیز هر 4 ضربه پنالتی خود را به گل تبدیل کرد تا آمار 100 درصدی در گل کردن پنالتی‌ها از خود ثبت کرده باشد.

7899