پورحمیدی، کاپیتان آلوز و شجاع در ۲۰۰۰+ دقیقه‌ای‌های تراکتور!

پورحمیدی، کاپیتان آلوز و شجاع در ۲۰۰۰+ دقیقه‌ای‌های تراکتور!

پایگاه خبری فوتبالی - فقط پنج بازیکن تراکتور در فصل گذشته برای این تیم توانستند بالای ۲۰۰۰ دقیقه بازی کنند.

به گزارش فوتبالی، تراکتور فصل گذشته را با بازیکنان نامی زیاد و دو سرمربی به پایان رساند و باز هم نتوانست رتبه ای بهتر از چهارمی به دست بیاورد ولی با این حال تی‌تی‌ها با خوش شانسی و قهرمانی سپاهان در جام حذفی، برای دومین فصل پشت سر هم با کمک نتیجه یک تیم دیگر توانستند سهمیه آسیایی را به دست بیاورند و نماینده ایران در سطح دوم مسابقات آسیایی خواهند بود.

در این گزارش تعداد بازی‌ها و دقایق حضور بازیکنان تراکتور بررسی شده که حاوی نکات جالبی است. طبق تعداد دقایق بازی بازیکنان، فقط ریکاردو آلوز از تیم فصل گذشته بین بازیکنان بالای ۲۰۰۰ دقیقه بازی باقی مانده و در بین ۱۰ بازیکن با بیشترین دقیقه بازی هم فقط دو بازیکن تراکتور از فصل گذشته یعنی آلوز و‌ گوستاوو حضور دارند.

فقط پنج بازیکن تراکتور توانستند بالای ۲۰۰۰ دقیقه در ترکیب تیم خود حضور داشته باشند که در صدر این نفرات حسین پورحمیدی قرار دارد. دروازه‌بانی که تمامی ۳۰ بازی را به صورت ۹۰ دقیقه‌ای بازی کرده و با ۲۷۰۰ دقیقه بازی برای تیمش، رکوددار لیگ برتر است و هیچ بازیکنی در فصل گذشته در لیگ برتر نتوانسته شریک پورحمیدی در این زمینه باشد. 

پس از پورحمیدی، عارف آقاسی با انجام ۲۹ بازی و ۲۵۰۸ دقیقه دوم است. مدافعی که فقط بازی با نساجی و به دلیل محرومیت در ترکیب تیمش حضور نداشت و در دو بازی مقابل ذوب‌آهن و سپاهان به طور کامل در زمین حضور پیدا نکرد. جالب اینکه شایعات زیادی پیرامون جدایی آقاسی از جمع پرشورها هم وجود دارد و باید دید سرنوشت معتمدترین مدافع سرمربیان تراکتور در فصل گذشته برای فصل جدید چگونه خواهد بود.

نفر سوم لیست بالای ۲۰۰۰ دقیقه‌ای های تراکتور، ریکاردو آلوز با ۲۸ بازی و ۲۴۷۰ دقیقه حضور است. 

نفر چهارم کاپیتان ملی‌پوش تراکتوری‌هاست. مدافعی که شاید اگر محرومیت های ناشی از تعداد کارت زردهای نسبتاً پرشمارش نبود، دقایق بیشتری هم می‌توانست بازی کند. شجاع خلیل‌زاده کاپیتان باتجربه قرمزها با ۲۶ بازی و ۲۳۱۳ دقیقه حضور نشان داد تا چه اندازه می‌تواند برای تیمش موثر باشد.

اما پنجمین و آخرین بازیکن بالای دو هزار دقیقه بازی برای تی‌تی‌ها، سید مهدی حسینی است. هافبک جذب شده از مس رفسنجان که ابتدا توسط پاکو خمز نیمکت نشین شده بود و در ادامه توانست خود را به ترکیب ابتدایی تیمش تحمیل کند. سید مهدی با ۲۸ بازی و ۲۰۰۴ دقیقه حضور جزو بازیکنان باثبات تراکتور در فصل گذشته بوده و برای فصل بعدی هم قرارداد دارد.

در بین بازیکنان تراکتوری، دو دروازه‌بان این تیم یعنی احسان مرادیان و ادیب زارعی باتوجه به بازی صد در صدی حسین پورحمیدی، حتی یک دقیقه هم به میدان نرفتند و بهزاد سلامی هم که با مصدومیت سنگینش فصل را از دست داه بود، فقط یک دقیقه در بازی پایان فصل بازی کرد. همچنین امیر ابراهیم‌زاده دیگر جوان بومی تی‌تی‌ها هم فقط دو بازی و ۱۱۶ دقیقه به میدان رفت که البته در این مدت کم موفق به گلزنی هم شد. همچنین سعید کریم‌آذر مدافع تبریزی قرمزها هم توانست نسبت به فصل قبل‌تر جهش جالبی داشته باشد و با ۲۱ بازی و ۱۰۶۱ دقیقه حضور، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرده و اعتماد بیشتری را جلب کند.

گزارش از حامد حاجی محمدی

1997