کشتی آزاد نوجوانان آسیا| 4 نماینده ایران راهی فینال شدند/ 3 شانس برای کسب مدال برنز

کشتی آزاد نوجوانان آسیا| 4 نماینده ایران راهی فینال شدند/ 3 شانس برای کسب مدال برنز

پایگاه خبری فوتبالی- مسابقات ۷ وزن پایانی رقابت های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی آسیا از صبح امروز در شهر امان کشور اردن در حال برگزاری است که ایران ۴ فینالیست و ۳ شانس برنز دارد.

به گزارش فوتبالی، در پایان مسابقات نوبت صبح در هفت وزن پایانی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان ۲۰۲۴ آسیا در اردن، امیرعباس علیزاده در وزن ۵۰ کیلوگرم، سام ارشد در وزن ۵۱ کیلوگرم، آرین مهرعلیزاده در وزن ۵۵  کیلوگرم و امیررضا علیپور در وزن ۹۲ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند.

همچنین امیرعباس رمضانی در وزن ۴۵ کیلوگرم، یاسین طیبی در وزن ۶۰ کیلوگرم و ابوالفضل محمدنژاد در وزن ۱۱۰ کیلوگرم در دیدار رده بندی حضور دارند.

در وزن ۴۵ کیلوگرم امیرعباس رمضانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب جورابک رحمان اف از ازبکستان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۱۰ بر صفر کنتا ساکاکیهارا از ژاپن را شکست داد و به دیدار رده بندی رفت. رمضانی در این دیدار به مصاف عمر مصلح از اردن می رود.

در وزن ۴۸ کیلوگرم امیرعباس علیزاده در دور اول با نتیجه ۹ بر ۴ ژاکشیلیک بروبایف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۶ مغلوب ویشال شیلیمکار از هند شد و به دیدار رده بندی رفت. علیزاده در این دیدار با بودسایخان یانداگ از مغولستان پیکار می کند.

در وزن ۵۱ کیلوگرم سام ارشد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۳ از سد ابراهیم یسکاکبک از قزاقستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۱ خیراله احمدعلی اف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. ارشد در دیدار پایانی با نورتیلیک ضمیربکوف از قرقیزستان کشتی می گیرد.

در وزن ۵۵ کیلوگرم آرین مهرعلیزاده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر ۲ آنوج ویشنوی از هند را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۲ فرخ الدین نصیرالدینوف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. مهرعلیزاده در این دیدار به مصاف کورسانتبک ایساکوف از قرقیزستان می رود.

در وزن ۶۰ کیلوگرم یاسین طیبی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر ژنیو ژونگ از سنگاپور را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۲ بر ۱ آشیرگولی اف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب بکاسیل آسامبک از قزاقستان شد و به دیدار رده بندی رفت. طیبی در این دیدار با سیتندر از هند مبارزه می کند.

در وزن ۹۲ کیلوگرم امیررضا علیپور در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر از سد ارکینجانوف از ازبکستان گذشت. وی در دور بعد با نتیجه ۸ بر ۲ آرجون راهول از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله بالجینیام آلتانخویاگ از مغولستان را با نتیجه ۱۱ بر صفر از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. علیپور در این دیدار با ژنیو یانگ از چین کشتی می گیرد.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم ابوالفضل محمدنژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر ۱ آیبارو احمتوف از ازبکستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر ۲ مغلوب یدیگه کاسیمبک از قزاقستان شد و به دیدار رده بندی رفت. محمدنژاد در این دیدار با سینگ جاسپوران از هند کشتی می گیرد.

مسابقات رده بندی و فینال اوزان فوق از ساعت ۱۸:۳۰ امروز برگزار می شود.

7474